آیبز کارگردان Assassin’s Creed Valhalla استعفا داد - آی بز

نمی‌دانیم تا چه مقدار در جریان اتفاقات اخیر صنعت بازی هستید؛ اتفاقاتی که طی آن جمعیت بزرگی از افراد فعال در این صنعت، علیه تعرض جنسی صحبت کرده‌اند. اسم‌های زیادی در این میان رد و بدل شده و نام «اشرف اسماعیل»، کارگردان معروف بازی‌های فرقه اساسین هم در یک مورد به چشم خورده است. حتی با این که اتهام وارد شده به اشرف اسماعیل چندان بزرگ و شبیه دیگر اتهامات نبوده، او تصمیم گرفته است تا از یوبی‌سافت استعفا دهد.
اسماعیل که تا همین امروز کارگردانی بازی Assassin’s Creed Valhalla را برعهده داشت، ساخت دو قسمت دیگر از این مجموعه بازی‌ها را هم در کارنامه دارد. کارگردان Assassin’s Creed: Black Flag و Assassin’s Creed Origins طی پیغامی که در توییتر خود منتشر کرده، گفته است که باید به مشکلات شخصی خود سر و سامان دهد و در همین راستا، از یوبی‌سافت استعفا داده است.

اشرف اسماعیل در قالب یک توییت نوشته بود:
«زندگی خانواده‌ام و من از هم شکسته است. من عمیقا از تمام کسانی که به خاطر این موضوع صدمه دیده‌اند معذرت می‌خواهم. برای حل صحیح مشکلات شخصی زندگی‌ام یوبی‌سافت را ترک خواهم کرد. صدها فرد با استعداد بسیار مشتاقانه مشغول ساخت تجربه‌ای برای شما هستند و آن‌ها استحقاق ندارند تا درگیر این موضوع شوند. برای تمام آن‌ها آروزی موفقیت می‌کنم.»
در حال نوشتن همین مقاله و ادامه‌ی توییت بودیم که اشرف اسماعیل به طور کلی حساب کاربری توییتر خود را پاک کرد.
چند روز پیش، فردی در توییتر با انتشار اسکرین‌شات‌هایی از چت‌های خود با اشرف اسماعیل، از رابطه‌ی خود با کارگردان مجموعه بازی‌های فرقه‌ی اساسین خبر داد؛ آن هم در حالی که اشرف اسماعیل ازدواج کرده است. اتهام وارد شده به اشرف اسماعیل، دروغ گفتن درباره‌ی وضعیت ازدواج خود بود.

بسیاری از افراد در توییتر به این موضوع اشاره کرده‌اند که خیانت اشرف اسماعیل، با قصه‌های متعددی که از تعرض جنسی در صنعت بازی مطرح شده تفاوت می‌کند. از طرفی هم جمعیت بزرگی هم به اشرف اسماعیل حمله و نام او را کنار متعرضان قرار دادند. در هر حال، احساس نمی‌کنیم ما درباره‌ی موضوع خیانت اشرف اسماعیل در جایگاه قضاوت قرار داشته باشیم.
بدون شک خروج استعفا دادن اشرف اسماعیل از یوبی‌سافت، تاثیری در ساخت و عرضه‌ی Assassin’s Creed Valhalla نخواهد گذاشت. عرضه‌ی بازی برای پاییز امسال در نظر گرفته شده و بدون شک ساخت آن به پایان رسیده است.
منبع: توییتر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 463 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 7 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها