آیبز پایان دوران خدمت فورد کراون ویکتوریا در گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا - آی بز

دو سال پیش، چند نفر از اعضای سایت کار اند درایور به ساکرامنتو سفر کردند تا سوار یکی از آخرین خودروهای گشت پلیس فورد کراون ویکتوریا P71 شوند که جزء ناوگان گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا بود.
آن خودروی خاص که واحد ۲۱۵۱ گشت پلیس بود، یک کراون ویکتوریا با کمترین مسافت طی شده در دوران کاری خودش بود. هفته گذشته، این سازمان اعلام کرد که آخرین بازمانده‌ها از این سدان‌های فورد بزرگ بازنشسته شده‌اند.
این خبر بدی برای بخش غربی کشور است. از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲، مدل P71 تنها خودرویی بود که گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا به عنوان خودروی گشت اصلی از آن استفاده می‌کرد.
بنابراین عده زیادی ظاهر این مدل را به خاطر دارند و می‌توانند یک کراون ویکتوریا را از فاصله زیاد تشخیص دهند.
طبق گفته گرگ زومستاین از دفتر گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا در شمال ساکرامنتو، واحد ۲۱۵۱ در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ پس از طی کردن مسافت ۱۶۰ هزار کیلومتری پارکینگ این اداره را ترک کرد.
نگاهی به تاریخچه حضور فورد کراون ویکتوریا در ناوگان پلیس آمریکا
فورد کراون ویکتوریا که روی پلتفرم پنتر ساخته می‌شد، پس از دو نسل از مدل‌های سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲، در سال ۲۰۱۱ از خط تولید خارج شد. تمام مدل‌های ساخته شده در سال ۲۰۱۲ هم برای صادرات ساخته شدند.
فورد کراون ویکتوریا LTD در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۱ تولید شد. واحد ۲۱۵۱ یک مدل محصول سال ۲۰۱۰ است. آخرین خودروی پلیس P71 به گشت بزرگراه کانزاس پیوست و آخرین کراون ویکتوریا در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۱ از کارخانه فورد سنت توماس در اونتاریوی کانادا به عربستان‌ سعودی صادر شد.
در حالی که این پایان کار کراون ویکتوریا برای گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا است، اما بعضی از این مدل‌های جذاب هنوز هم در حال کار هستند. چندین سازمان در زمان پایان تولید این مدل، آن‌ها را خریداری و انبار کرده و سال‌ها بعد آن‌ها را به خدمت گرفتند.
هر دو اداره کلانتری بخش لس‌آنجلس و بخش سانتا باربارا هنوز در ناوگان خود از وجود P71 بهره می‌برند.
چه خودروهایی جایگزین کراون ویکتوریا می‌شوند؟
گشت پلیس بزرگراه کالیفرنیا برای جایگزین کردن کراون ویکتوریا، ابتدا مدل فورد اینترسپتور یوتیلیتی را خریداری کرد و سپس به سراغ دوج چارجر شش سیلندر رفت. در حال حاضر، چندین شاسی‌بلند شورولت تاهو به‌عنوان خودروی گشت به ناوگان این اداره پیوسته‌اند.
البته کراون ویکتوریا نقطه عطفی در صنعت خودرو نیست. این مدل فقط یک سدان بزرگ و زمخت بود. اما به‌عنوان خودرو پلیس، یک مدل نمادین بود. برای عده زیادی از مردم، این تنها خودروی پلیسی بود که آن را از بچگی می‌شناختند. حضور این مدل در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی هم برای جهانیان خاطره ساز است.
منبع: CARANDDRIVER

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.