آیبز وان پلاس ۸T احتمالا با شارژر فوق سریع ۶۵ واتی راهی بازار می‌شود - آی بز

با توجه به گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، ظاهرا پرچم‌دار بعدی وان پلاس که احتمالا وان پلاس ۸T نام دارد قرار است به یک شارژر فوق سریع ۶۵ واتی مجهز شود.
از زمان عرضه سری وان پلاس ۸ مدت زمان زیادی نمی‌گذرد اما اگر بخواهیم طبق سیاست سال گذشته وان پلاس پیش برویم، احتمالا نام پرچم‌دار بعدی این شرکت وان پلاس ۸T خواهد بود و تا ماه اکتبر هم راهی بازار نمی‌شود.
در حال حاضر باید گفت هیچ اطلاع خاصی از این محصول نداریم جز اینکه دیگر قرار نیست نسخه مک لارن آن راهی بازار شود چون همین چند وقت پیش بود که همکاری وان پلاس با این برند به پایان رسید. اما با توجه به آنچه که از طریق حالت Engineering Mode گوشی‌های وان پلاس کشف شده، این را هم می‌دانیم که ظاهرا پرچم‌دار بعدی این شرکت قرار است به یک شارژر فوق سریع ۶۵ واتی مجهز شود.
نرم‌افزار Engineering Mode معمولا در تمام گوشی‌های وان پلاس وجود دارد تا کاربران بتوانند به کمک آن از اطلاعات سخت‌افزاری گوشی‌های خود آگاه شوند. اما در آخرین بروزرسانی این نرم‌افزار در نسخه بتای اندروید ۱۱، به قابلیت‌های پرچم‌دار آینده وان پلاس نیز اشاره شده که از جمله آن‌ها شارژر ۶۵ واتی است.
این اطلاعات توسط توسعه دهنده‌ای با نام Lavin Amarnani کشف شد و اگر حقیقت داشته باشد، یعنی وان پلاس در نظر دارد سرعت شارژر گوشی آینده خود را به نسبت نسل فعلی دو برابر افزایش دهد که این پیشرفت واقعا بزرگی به حساب می‌آید.
البته ماه گذشته نیز شارژر ۶۵ واتی وان پلاس گواهی‌نامه شرکت آلمانی TUV Rheinland را دریافت کرده بود. به همین خاطر می‌توان با اطمینان گفت وان پلاس عرضه چنین شارژری را در برنامه‌ آینده خود دارد.
بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین وان پلاس ۸ پرو با آیفون ۱۱ پرو در عکاسی و فیلم‌برداری
وان پلاس ۸ پرو در حال حاضر از یک شارژر ۳۰ واتی سیمی پشتیبانی می‌کند که وان پلاس آن را به همراه وان پلاس ۶T مک لارن ادیشن معرفی کرده بود. بنابراین به نظر می‌رسد نوبتی هم باشد نوبت به بروزرسانی بزرگی در بخش شارژر است.
در حال حاضر اگرچه شارژرهای ۳۰ واتی هم برای برطرف کردن نیاز کاربران کافی به نظر می‌رسند اما از آن جایی که ظرفیت باتری‌ها نیز هر سال افزایش می‌یابد، بنابراین وجود چنین شارژرهای سریعی حتما به کمک کاربران خواهد آمد.
اوپو و ریلمی نیز پیش از این فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی را برای گوشی‌های خود معرفی کرده بودند و از آن جایی که این شرکت‌های چینی رابطه بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند، احتمالا وان پلاس نیز از همان فناوری‌ شارژ سریع در شارژر خود استفاده می‌کند.
اوپو و ریلمی در جدیدترین پرچم‌داران خود برای رسیدن به چنین سرعتی از فناوری باتری دو سلولی استفاده کردند که هر بخش به صورت جداگانه شارژ می‌شود. اگرچه رسیدن به این سرعت، فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما همین مسئله در دراز مدت روی سلامت باتری تاثیر منفی می‌گذارد. با این حال انتظار می‌رود وان پلاس بتواند در سال آینده این مشکل اساسی را حل کند.
شرکت‌های چینی در حالی به فناوری‌ شارژ ۶۵ واتی دست پیدا کردند که رقبای نام داری چون سامسونگ و اپل حداکثر از شارژرهای ۴۵ و ۱۸ واتی بهره می‌برند. این در شرایطی است که سامسونگ و اپل از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی به حساب می‌آیند و مشخص نیست اگر چنین شرایطی ادامه پیدا کند، تا چند سال این دو غول بزرگ فناوری می‌توانند به سلطه خود بر بازار گوشی‌های هوشمند ادامه دهند.
بیشتر بخوانید: ۶ حقیقت درباره باتری گوشی‌ها | از تاثیر شارژ سریع روی باتری تا شارژ بیش از حد
منبع: phonearena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 7 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها