آیبز هواوی نخستین خودروی الکتریکی خود را با نام SF5 رونمایی کرد - آی بز

هواوی از SF5 به‌عنوان نخستین خودروی الکتریکی خود که طی همکاری با خودروسازی چینی سرس ساخته شده، رونمایی کرد.

در ماه‌های گذشته بود که شایعه‌هایی مبنی بر احتمال ورود هواوی به صنعت خودرو مطرح شد. گزارش‌ها نشان می‌داد که این غول فناوری در حال مذاکره با خودروسازان چینی برای تولید خودروهای الکتریکی خود است. اکنون اگرچه نخستین خودروی هواوی یک کراس‌اوور است اما به‌نظر می‌رسد که حداقل بخشی از این اطلاعات صحیح بوده است.

در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۱ هواوی از خودروی کراس‌اوور Seres SF5 رونمایی کرد که در برخی فروشگاه‌های هواوی در چین فروخته خواهد شد. با این وجود این وسیله‌ی نقلیه دقیقا توسط هواوی طراحی نشده است زیرا در حقیقت نسخه‌ی به‌روز شده‌ی کراس‌اوور SF5 است که برای نخستین بار دو سال پیش در شانگهای به نمایش درآمد.

به گفته‌ی هواوی این شرکت در زمینه‌ی تولید پیشرانه‌ی خودرو که شامل یک موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی و دو موتور الکتریکی است، با شرکت «سِرِس» (Seres) همکاری کرده است. خروجی ترکیبی این مجموعه حدود ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴٫۷ ثانیه است.

هواوی تضمین کرده است که این خودروی پلاگین هیبرید می‌تواند با انرژی الکتریکی ۱۸۰ کیلومتر را طی کند، هرچند باید اشاره شود که این برد با استانداردهای چین اندازه‌گیری شده است. در حالت برد توسعه‌یافته برای مسافت‌های طولانی، با شارژ کامل باتری و پر بودن مخزن سوخت، SF5 دارای برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

SF5 خودروی مشترک سرس و هواوی

رد پای هواوی در این خودرو را شاید بتوان بیشتر در کابین داخلی مشاهده کرد. یک نمایشگر بزرگ تبلت-مانند برای سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی قرار گرفته است. هواوی در این خودرو توجه ویژه‌ای به سیستم صوتی داشته و به همین دلیلی این کراس‌اوور از ۱۱ واحد صوتی تشکیل شده تا کیفیت صدایی مانند سالن اپرا داشته باشد.

SF5 خودروی مشترک سرس و هواوی

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب SF5 عملکرد انتقال انرژی آن است که امکان شارژ خودروهای دیگر یا وسایلی مانند اجاق‌های برقی، استریوها و دیگر تجهیزات کمپینگ را فراهم می‌کند.

«ریچارد یو» (Richard Yu) مدیر اجرایی هواوی درباره‌ی این خودرو گفت: «این فناوری هیجان‌انگیز هم برای صنعت لوازم الکتریکی مصرفی و هم برای صنعت خودروهای با انرژی نو یک الگو خواهد بود. در آینده ما نه تنها راهکارهای خودروهای هوشمند را فراهم می‌کنیم تا به شرکای خود برای ساخت وسایل نقلیه‌ی هوشمندتر کمک کنیم بلکه به آن‌ها کمک می‌کنیم تا این وسایل نقلیه را از طریق شبکه‌ی خرده‌فروشی ما در سراسر چین بفروشند.»

SF5 خودروی مشترک سرس و هواوی

خودروی SF5 هواوی هم‌اکنون در چین پیش‌فروش شده و قیمت آن برای مدل چهارچرخ متحرک ۲۴۶ هزار و ۸۰۰ یوان (حدود ۳۸ هزار دلار) و برای مدل دو دیفرانسل ۲۱۶ هزار و ۸۰۰ یوان (حدود ۳۳ هزار دلار) است.

عکس‌ها: SF5 خودروی مشترک سرس و هواوی

Credit: Huawei

منبع: Motor1

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.