آیبز همکاری سامسونگ و کوالکام در ساخت پردازنده‌‌های ۵G ارزان ‌قیمت - آی بز

به گزارش Yonhap News، کوالکام قصد دارد با همکاری سامسونگ، تولید پردازنده‌های ۵G ارزان قیمت خود را آغاز کند. این‌طور که به نظر می‌رسد، پردازنده‌‌های ۵G کوالکام از سری ۴ این شرکت بوده و سامسونگ هم وظیفه‌ی ساخت چیپ آن‌ها را بر عهده خواهد داشت.
سامسونگ یکی از شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی چیپ در دنیاست و در طی چند سال اخیر شرکت‌های زیادی از چیپ‌های ساخت این شرکت در محصولات خود استفاده کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، کوالکام است که برای پردازنده‌های اسنپدراگون ۶۹۰ (با لیتوگرافی ۸ نانومتر)، اسنپدراگون ۷۶۵ و ۷۶۸ (با لیتوگرافی ۷ نانومتری) از چیپ‌های ۵G ساخت سامسونگ استفاده کرد.
اما این‌طور که به نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد با همکاری سامسونگ، پردازنده‌های سری ۴ خود را هم به اینترنت ۵G مجهز کند. با توجه به اینکه این پردازنده‌ها قرار است در محصولات پایین‌رده استفاده شوند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم چیپ به‌کار رفته در آن‌ها با فناوری ۸ نانومتری تولید شد.

در حال حاضر شیائومی، اوپو و موتورولا از بزرگترین مشتریان پردازنده‌‌های ۵G و ارزان قیمت کوالکام هستند تا محصولات متنوع خود را با پشتیبانی از پرسرعت‌ترین اینترنت همراه موجود راهی بازارهای مختلف کنند. بنابراین این‌طور به نظر می‌رسد که کوالکام به‌زودی از اولین سری از پردازنده‌های ۵G خود رونمایی خواهد کرد.
سامسونگ رقابت بر سر ساخت چیپ‌ پردازنده‌های بالارده‌ی کوالکام را به TSMC باخت. شرکتی که اگر بگوییم بزرگترین سازنده‌ی چیپست در دنیاست اغراق نکرده‌ایم. این شرکت حتی چیپ قدرتمندترین پردازنده‌های موبایل یعنی سری A اپل را هم تولید می‌کند. بنابراین طبیعی است کوالکام از تجربه‌ و فناوری آن‌ها در ساخت محصولات قدرتمند خود بهره ببرد.
با این حال سامسونگ هم در این زمینه چیزی از TSMC کمتر ندارد. گرافیک‌های قدرتمند سری ۳۰۰۰ انویدیا که به‌تازگی معرفی شده‌اند از چیپ‌هایی با فناوری ساخت ۸ نانومتری سامسونگ استفاده می‌کنند و IBM هم قرار است ساخت چیپست پردازنده‌ی ۷ نانومتری پاور ۱۰ (Power 10) خود را به غول کره‌ای بسپارد.
با این حال کوالکام تصمیم گرفته فعلا ساخت چیپست‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی خود را بر عهده‌ی سامسونگ بگذارد. انتظار می‌رود اوایل سال بعد، پردازنده‌های ۵G متعددی با قیمت کم راهی بازار شوند تا بدین ترتیب کاربرانی با بودجه‌ی محدود هم بتوانند از سرعت بالای اینترنت ۵G بهره‌مند شوند.

منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها