آیبز هدست واقعیت افزوده‌ی اپل با قابلیت ردیابی حرکات دست عرضه خواهد شد - آی بز

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود نوشته که هدست واقعیت افزوده‌ی اپل با استفاده از سنسورهای سه‌بعدی از قابلیت حرکات دست بهره می‌برد. ظاهرا در این هدست ۴ مجموعه سنسور تعبیه شده که در مقایسه با سنسورهای موجود در آیفون که برای فیس آی‌دی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دقت بسیار بیشتری ارائه می‌دهند.

همانطور که سنسورهای آیفون می‌توانند حرکات چهره را برای ساخت انیموجی تشخیص بدهند، هدست واقعیت افزوده‌ی اپل هم در زمینه‌ی تشخیص حرکات دست دقت بسیار زیادی خواهد داشت. این افشاگر در گزارش خود نوشته که افزایش دقت تشخیص حرکات دست منجر به جذاب‌تر شدن تعامل با رابط کاربری واقعیت افزوده می‌شود. او مثال یک بادکنک مجازی را مطرح کرده که مثلا در صورت باز کردن مشت دست کاربر، رها می‌شود.

در همین زمینه می‌توانیم به هدست‌های Quest ساخت متا (فیسبوک سابق) اشاره کنیم که از قابلیت ردیابی حرکات دست بهره می‌برند ولی این کار با سنسورهای قدیمی و ساده انجام می‌شود. خبرگزاری بلومبرگ هم ماه‌ها قبل گزارش داد که اپل برای هدست واقعیت افزوده‌ی خود در حال بررسی قابلیت ردیابی حرکات دست است.

هدست واقعیت افزوده‌ی اپل

بر اساس گزارش‌های آقای «کو»، اولین هدست واقعیت افزوده‌ی اپل با بدنه‌ی مبتنی بر وزن بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم عرضه می‌شود. همچنین اپل توسعه‌ی نسل دوم این هدست را هم آغاز کرده که از بدنه‌ی سبک‌تر، باتری بهتر و تراشه‌ی قدرتمندتر بهره می‌برد و سال ۲۰۲۴ به دست کاربران می‌رسد. گفته می‌شود نسل اول هدست اپل سال آینده معرفی می‌شود و این شرکت انتظار دارد که حدود ۳ میلیون واحد از آن را به فروش برساند. این یعنی به احتمال زیاد گجت موردنظر بسیار گران‌قیمت خواهد بود و فقط شمار محدودی از کاربران آن را خریداری خواهند کرد.

از نظر قدرت پردازش این هدست، ظاهرا گجت موردنظر از دو چیپست بهره می‌برد. تراشه‌ی اصلی مشابه با چیپست M1 خواهد بود که سال گذشته معرفی شد و تعدادی از کامپیوترهای مک از آن بهره می‌برند. همچنین در کنار آن یک تراشه‌ی ضعیف‌تر تعبیه شده که پردازش‌های مربوط به سنسورها را بر عهده دارد. اینکه چرا اولین هدست اپل به غیر از پردازنده‌ی اصلی به یک پردازنده‌ی جداگانه نیاز دارد، به سنگین بودن پردازش‌های مبتنی بر سنسورها برمی‌گردد.

اپل طی چند سال گذشته بودجه‌ی زیادی را به توسعه‌ی فناوری‌های مربوط به واقعیت مجازی و افزوده اختصاص داده است. گفته می‌شود اپل می‌خواهد تا ۱۰ سال دیگر واقعیت افزوده را به طور کامل جایگزین آیفون کند و این هدست اولین گام در راستای دستیابی به این هدف محسوب می‌شود.

هدست واقعیت افزوده‌ی اپل

در همین رابطه، باید به تلاش شرکت‌هایی مانند متا و مایکروسافت برای خلق جهان متاورس اشاره کنیم که بدون شک این تلاش‌ها در افزایش محبوبیت هدست‌های واقعیت مجازی نقش مهمی ایفا خواهند کرد. به زبان ساده متاورس یک فضای مجازی مشترک است که کاربران از طریق اینترنت می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. اگرچه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فناوری‌های جدیدی محسوب نمی‌شوند و سابقه‌ی زیادی دارند، اما هنوز با استقبال گسترده‌ی کاربران روبرو نشده‌اند.

به همین خاطر اگرچه اپل کاربران وفادار زیادی دارد که محصولات مختلف این شرکت را با رضایت کامل خریداری می‌کنند، ولی باید ببینیم آیا اپل در این حوزه می‌تواند به موفقیت برسد یا نه. شما در این مورد چه فکر می‌کنید؟ آیا هدست واقعیت افزوده‌ی اپل منجر به فراگیری این فناوری می‌شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: The Verge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها