آیبز مشخصات کامل شیائومی ۱۲ پرو پیش از رونمایی لو رفت - آی بز

در دو روز گذشته اطلاعات و تصاویر زیادی از گوشی شیائومی ۱۲ پرو لو رفته و حالا با خیال راحت می‌توانیم به ویژگی‌های این گوشی بپردازیم. در یکی از تصاویر مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی، ۹۹۹۹ یوان (۱۵۷۰ دلار) به عنوان مبلغ این گوشی درج شده که به احتمال زیاد این یک عدد موقتی محسوب می‌شود که بعد از دریافت مبلغ نهایی، حذف خواهد شد. برای مقایسه باید بگوییم که سال گذشته شیائومی می ۱۱ پرو با قیمت ۴۹۹۹ یوان (۷۸۵ دلار) راهی بازار چین شد. باید خاطرنشان کنیم گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ فردا (۷ دی) رسما معرفی خواهند شد.

در این تصاویر، ۴ رنگ شیائومی ۱۲ پرو نشان داده شده که بر اساس آن‌ها باید انتظار معرفی در رنگ‌های مشکی، سبز، آبی و صورتی را داشته باشیم. روی هم رفته طراحی مدل پرو تفاوت چندانی با مدل استاندارد ندارد و حتی چینش دوربین‌ها هم یکسان است. طبق گزارش‌های منتشر شده، این گوشی با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور IMX707 سونی از راه می‌رسد. در کنار آن یک دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هم تعبیه شده است.

شیائومی 12 پرو

همانطور که احتمالا می‌دانید، این گوشی مانند شیائومی ۱۲ با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار می‌شود. پردازنده‌ی این تراشه مطابق معمول از ۳ بخش تشکیل شده ولی حالا تمام هسته‌های پردازشی مبتنی بر معماری جدید ARMv9 هستند. اول از همه باید به هسته‌ی اصلی یعنی Cortex-X2 اشاره کنیم که سرعت ۳.۰ گیگاهرتز را ارائه می‌کند. همچنین در کنار آن ۳ هسته‌ی Cortex-A710 با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف A510 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز تعبیه شده است. روی هم رفته پردازنده‌ی این چیپست حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ است و تا ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

شیائومی برای این گوشی از نمایشگر ۶.۷۳ اینچی ۱۲۰ هرتز با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ استفاده کرده و باید به وجود حافظه‌ی داخلی UFS 3.1 و رم LPDDR5 هم اشاره کنیم. انرژی شیائومی ۱۲ پرو از طرف باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که کاربران برای شارژ کردن آن می‌توانند از شارژ سیمی ۱۲۰ وات هم بهره ببرند. برای طرفداران شارژ بی‌سیم هم باید بگوییم که این گوشی از سرعت شارژ ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند و در زمینه‌ی شارژ معکوس بی‌سیم هم سرعت ۱۰ وات را ارائه می‌دهد. به لطف پشتیبانی از نسل ششم وای‌فای، در این زمینه نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد و وزن بدنه‌ی آن به ۲۰۵ گرم می‌رسد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، شرکت شیائومی ساعاتی قبل اعلام کرد که سری شیائومی ۱۲ از چیپ S1 برای مدیریت انرژی بهره می‌برند. شیائومی به لطف تغییر معماری مربوط به تامین شارژ گوشی، توانسته گرمای ایجاد شده را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. شرکت‌ها برای افزایش سرعت شارژ باتری گوشی، معمولا از باتری دو سلولی استفاده می‌کنند و شیائومی هم برای گوشی ۱۲ پرو چنین کاری انجام داده است.

شیائومی 12 پرو

با وجود تمام این اقدامات، بسیاری از کاربران نگران افزایش عمر باتری‌های مبتنی بر سرعت شارژ بالا هستند. شیائومی از جمله شرکت‌هایی است که به سرعت شارژ پرچم‌داران خود اهمیت زیادی نشان می‌دهد و این شرکت با بررسی سرعت شارژ ۱۲۰ وات به این نتیجه رسیده که بعد از حدود ۲ سال استفاده، ظرفیت باتری به ۸۰ درصد ظرفیت اولیه می‌رسد. اگرچه از نظر برخی کاربران این یک ضعف مهم محسوب می‌شود، اما مطمئنا بسیاری از افراد با وجود تمام این ضعف‌ها ترجیح می‌دهند گوشی آن‌ها از سرعت شارژ بسیار بالایی بهره ببرد تا برای تامین انرژی باتری زمان زیادی منتظر نمانند.

روی هم رفته طی سال‌های گذشته اگرچه فناوری‌های مختلف مربوط به گوشی‌های هوشمند با پیشرفت گسترده‌ای روبرو شده‌اند، اما اساس باتری‌های موجود در گوشی‌های هوشمند تغییر چندانی نداشته است. مهم‌ترین رویکردی که شرکت‌ها برای افزایش عمر باتری استفاده می‌کنند، بهره‌گیری از باتری‌های بزرگ‌تر است. با توجه به اینکه افزایش ظرفیت باتری هم حد و حدود مشخصی دارد، برخی شرکت‌ها ترجیح می‌دهند تمرکز خود را به افزایش سرعت شارژ معطوف کنند.

مدتی قبل شیائومی از دستیابی به فناوری جدیدی خبر داد که ظرفیت باتری را بدون نیاز به افزایش اندازه‌ی آن، بیشتر می‌کند. این شرکت اعلام کرده که به لطف این فناوری جدید، این باتری‌ها تا ۱۰ درصد ظرفیت بیشتری خواهند داشت. به طور مشخص، شیائومی مدعی شده که این تکنولوژی جدید قادر است عمر باتری گوشی را تا ۱۰۰ دقیقه افزایش دهد. گویا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ تولید انبوه باتری‌های مبتنی بر این تکنولوژی جدید آغاز خواهد شد.

منبع: notebookcheck

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 27 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها