آیبز محصولات برنده و بازنده‌ی گوگل در سال ۲۰۲۱ - آی بز

با وجود اینکه گوگل در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند هنوز رقیب قدرتمندی برای دیگر شرکت‌ها محسوب نمی‌شود، اما این شرکت در سال ۲۰۲۱ نشان داد که به این زودی‌ها قصد ندارد این حوزه را ترک کند. در ادامه به محصولات برنده و بازنده‌ی گوگل در سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

برنده – چیپست تنسور

گوگل 2021

تراشه‌ی اختصاصی گوگل تنسور را می‌توانیم به‌عنوان بهترین محصول سخت‌افزاری گوگل در سال ۲۰۲۱ انتخاب کنیم. گوگل با بهره‌گیری از این تراشه می‌تواند کنترل بیشتری بر روی گوشی‌های خود داشته باشد و به‌خصوص در زمینه‌ی الگوریتم‌های پردازش تصویر امکانات جذاب‌تری را ارائه کند. این تراشه از دو هسته‌ی قدرتمند cortex-X1 بهره می‌برد و به همین خاطر توان بالایی را برای گوشی‌های خود به ارمغان می‌آورد.

در کنار افزایش قابلیت‌های مربوط به عکاسی، این تراشه سرعت ترجمه را هم افزایش می‌دهد و همچنین می‌توانیم به قابلیت‌هایی مانند حذف اشیاء مختلف از تصاویر اشاره کنیم. اما از همه مهم‌تر، این تراشه تمایز گوشی‌های گوگل را در اکوسیستم اندروید افزایش می‌دهد زیرا تمام این گوشی‌ها از تراشه‌های مشخصی استفاده می‌کنند. باید ببینیم گوگل برای نسل بعدی چیپست تنسور چه برنامه‌هایی دارد.

برنده – پیکسل ۶

گوگل 2021

پیکسل ۶ بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. از بین ویژگی‌های آن می‌توانیم دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، طراحی جدید، شارژ بی‌سیم، گواهی IP68 و نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت ۹۰ هرتز را نام ببریم. مطابق انتظار، دوربین این گوشی در شرایط نوری مختلف عکس‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت می‌کند. در ضمن نباید عمر باتری عالی این گوشی را از قلم بیندازیم.

برنده – پیکسل ۶ پرو

گوگل 2021

پیکسل ۶ پرو در مقایسه با مدل استاندارد از باتری بزرگ‌تر، نمایشگر بزرگ‌تر مبتنی بر رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و دوربین پریسکوپی با قابلیت زوم ۴ برابری بهره می‌برد. همچنین با داشتن قیمت ۶۹۹ دلاری، نسبت به بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار قیمت پایین‌تری دارد. با این حال، بسیاری از کاربران احتمالا ترجیح می‌دهند مدل استاندارد پیکسل ۶ را بخرند زیرا تفاوت بین این دو گوشی چندان زیاد نیست.

برنده – اندروید ۱۲

گوگل 2021

گوگل ماه‌ها قبل اندروید ۱۲ را رسما منتشر کرد که از بین قابلیت‌های جدید آن می‌توانیم به زبان طراحی جدید، بازطراحی ویجت‌ها، بهبود عملکرد و افزایش تمرکز بر گوشی‌های تاشو اشاره کنیم. البته با وجود تمام این تفاوت‌های ظاهری، هر کدام از شرکت‌ها برای رابط کاربری گوشی‌های خود رویکرد خود را عملی می‌کنند و به همین خاطر بسیاری از کاربران با این تغییرات روبرو نخواهند شد.

برنده – پیکسل ۵a 5G

گوگل 2021

سری پیکسل A از جمله جذاب‌ترین گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شوند و در این میان پیکسل ۵a 5G به لطف قیمت ۳۹۹ دلاری‌اش توجه بسیاری از کاربران را جلب کرده است. از بین امکانات این گوشی می‌توانیم دوربین خیلی خوب، بدنه‌ی مقاوم در برابر نفوذ آب و دوام بالای باتری را نام ببریم. در ضمن نباید سرعت بالا در دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری را از قلم بیندازیم.

برنده – پیکسل بادز A

پیکسل بادز A

پیکسل بادز A فقط ۹۹ دلار قیمت دارد و به همین خاطر در مقایسه با هدفون‌های بی‌سیم اپل و سامسونگ ارزان‌تر است. با وجود قیمت پایین‌تر، نمی‌توانیم کیفیت عالی صدا و دوام بالای بدنه را کتمان کنیم. اگر هم این هدفون را در کنار گوشی‌های پیکسل استفاده کنید، از امکانات بیشتری می‌توانید استفاده کنید.

بازنده – پیکسل فولد

پیکسل فولد

طی ماه‌های گذشته چندین گزارش درباره‌ی اولین گوشی تاشوی گوگل منتشر شده است. از بین ویژگی‌های فاش شده از این گوشی می‌توانیم به نمایشگر ۷٫۶ اینچی، دوربین سلفی زیر نمایشگر، دوربین‌های عالی و چیپست تنسور اشاره کنیم. اما طبق چند گزارش جدید، گوگل این پروژه را کنار گذاشته است و این گوشی تاشو ساخته نخواهد شد.

منبع: GSM Arena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها