آیبز مایکروسافت در وعده ارائه‌ی اندروید ۱۱ در سال ۲۰۲۱ برای سرفیس Duo ناکام ماند - آی بز

روز سال نو برای هر فرد، معنای متفاوتی دارد. برای بسیاری، این روز مانند یک لوح تمیز و عاری از لکه است که به آن‌ها امکان می‌دهد از اشتباهاتی که در سال گذشته مرتکب شده‌اند درس بگیرند تا بتوانند در سال جدید اوضاع خود را بهبود ببخشند. اما برای یک شرکت فناوری بزرگ مانند مایکروسافت، روز سال نو به شکست این شرکت در ارائه‌ی یک ارتقای بسیار ضروری که قرار بود برای یکی از محصولاتشان قبل از پایان سال ۲۰۲۱ انجام شود، منجر شده است. مایکروسافت هرگز آپدیت اندروید ۱۱ را برای کاربران سرفیس Duo که وعده داده بود پیش از پایان سال ۲۰۲۱ ارائه می‌شود، ارائه نکرده است.

این گوشی نسل اول سرفیس Duo است. برخی آن را با سایر گوشی‌های هوشمند تاشو اشتباه می‌گیرند، اما حقیقت این است که سرفیس Duo گوشی هوشمندی است با دو پنل مجزا که توسط یک لولا به هم متصل شده‌اند. برخلاف مدل‌های تاشو واقعی مانند گلکسی زد فولد و زد فلیپ ۳ سامسونگ که دیده‌اید، صفحه‌نمایش مایکروسافت سرفیس دوئو تا نمی‌شود. گوگل و مایکروسافت با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا اپلیکیشن‌های اندروید و گوگل را تا حد امکان به صورت یکپارچه روی این دو پنل اجرا کنند.

این گوشی در اکتبر ۲۰۱۹ رونمایی شد و ۱۱ ماه بعد با اندروید ۱۰ نصب شده به صورت پیش‌فرض روانه‌ی بازار شد. یکی از گزارش‌هایی که ماه‌ها قبل از عرضه‌ی این گوشی منتشر شد، حاکی از آن بود که اندروید ۱۱ تا چند ماه پس از عرضه‌ی این گوشی در دسترس دارندگان سرفیس دوئو قرار خواهد گرفت. زمانی که سرفیس دوئو برای اولین بار برای خرید در دسترس کاربران قرار گرفت، اندروید ۱۱ بیش از یک ماه بود که عرضه شده بود و بسیاری از خریداران می‌خواستند بدانند چه زمانی آخرین نسخه‌ی این سیستم عامل را دریافت خواهند کرد.

در همین راستا، سپتامبر سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد: «ما همچنان متعهد به ارائه‌ی به‌روزرسانی‌هایی برای سرفیس دوئو هستیم و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال جاری اندروید ۱۱ را برای مشتریان فعلی ارائه دهیم.» نمی‌دانیم که سخنگوی این شرکت در زمان بیان این حرف‌ها چه فکری در سر داشته، اما تقویم نشان می‌دهد که ۳ روز از سال جدید گذشته و به بیانی دیگر مایکروسافت مشتریان خود را با این وعده‌ی دروغین فریب داده و آن‌ها را ناامید کرده است؛ کاربرانی که با ریسک بسیار بالا هزینه‌ی زیادی را برای خرید سرفیس دوئو پرداخت کرده‌اند.

پادکست Windows Central با عنوان «Red Ring Revisited» اعلام کرده که مایکروسافت به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را بعد از هفته‌ها آماده کرده، اما نتوانسته از طریق فرآیند تأیید گوگل به‌خاطر مرخصی طولانی‌مدتی که کارمندان شهر مانتین ویو برای تعطیلات داشته‌اند، آن را به موقع منتشر کند. لازم به ذکر است که مایکروسافت سرفیس دوئو ۲ که در اکتبر گذشته عرضه شد، اندروید ۱۱ را به صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند.

این گوشی هوشمند تاشوی مایکروسافت به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.0، دوربین ۱۱ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه و باتری ۳۵۷۷ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. حسگر اثر انگشت این گوشی هم در بهترین جای ممکن تعبیه شده تا انگشت شست به‌خوبی روی آن قرار گیرد. وقتی سرفیس دوئو را باز می‌کنید، این‌طور به نظر می‌رسد که یک تبلت در اختیار دارید. با این تفاوت که کاربر به راحتی می‌تواند دستگاه را در هر حالتی که می‌خواهد باز کند و به تماشای فیلم یا انجام بازی بپردازد.

سرفیس دوئو در حالت باز شدن کامل، نمایشگری ۸٫۱ اینچی را در اختیارتان قرار می‌دهد که توسط محافظ صفحه‌ی گوریلاگلس ۵ محافظت شده و وضوح تصویر در آن به ۲۷۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل می‌رسد. اما مسلم است برای مایکروسافتی که در تلاش برای تولید نسل جدید این گوشی است، عدم ارائه آپدیت اندروید ۱۱ برای نسل اول سرفیس Duo حرکت هوشمندانه‌ای نبود. همانطور که چند روز پیش به شما گفتیم، سرفیس دوئو ممکن است به لطف پتنت دریافت شده توسط این شرکت برای محصولی با دو لولا و سه پنل، به سرفیس تریو تبدیل شود.

یکی از پنل‌ها صفحه‌نمایش خارجی خواهد بود و زمانی که گوشی بسته شود کار می‌کند. اگر این طرح به ثمر بنشیند، خریداران باید حتی هزینه‌ی بیشتری را نسبت به نسل قبلی این گوشی هوشمند بپردازند. با این حال پرداخت ۱۴۰۰ دلار برای محصولی که هنوز دارای سیستم عامل دو نسل قدیمی است و هرگز یک به‌روزرسانی سیستم عامل را دریافت نکرده، نمی‌تواند صاحبان سرفیس دوئو را واقعا خوشحال کند.

اندروید ۱۱ شامل یک نسخه‌ی اصلاح شده از سیستم ناوبری حرکتی اندروید است که مطمئنا تجربه‌ی کاربری را برای صاحبان سرفیس دوئو در صورتی که بتوانند به‌روزرسانی را دریافت کنند، بهبود می‌بخشد. البته همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، سرفیس دوئو ۲ از اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کند. با این حساب باید دید در نهایت مایکروسافت به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را چه زمانی برای کاربران ناامید سرفیس دوئو خود منتشر می‌کند.

منبع: Phonearena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.