آیبز ماهواره‌ی زمین‌شناسی چین با موفقیت به فضا پرتاب شد - آی بز

چین ساعتی پیش با پرتاب موشک «لانگ مارچ» (Long March 4B) ماهواره‌ی اپتیکی سنجش از دور دیگری از مجموعه‌ی Gaofen را در مدار زمین قرار داد.
ماهواره‌ی گائوفِن ۰۲-۱۱ (Gaofen-11-02) صبح امروز در ساعت ۱۳:۵۷ به وقت پکن (۱۰:۲۷ به وقت تهران) از پایگاه فضایی تائی‌یوان (Taiyuan) در استان شانسی (Shanxi) چین به فضا پرتاب شد. این مأموریت ۳۴۵ ماهواره‌ی لانگ مارچ است.
این ماهواره دارای وضوح تصویری تا کم‌تر از ۱ متر است و عموما برای نقشه‌برداری زمین، برنامه‌ریزی شهری، بررسی حق مالکیت زمین‌ها، طراحی جاده‌ها، تخمین بازدهی فعالیت‌های کشاورزی و پیشگیری و کاهش بلایای طبیعی استفاده خواهد شد.
ماهواره‌ی Gaofen-11-02 همچنین پشتیبانی اطلاعات برای ساخت راه ابریشم جدید که با نام «یک کمربند یک راه» (Belt and Road) شناخته می‌شود را انجام خواهد داد.
پرتاب ماهواره‌های غیرنظامی Gaofen تحت برنامه‌ی «سامانه‌ی رصد زمین با کیفیت بالای چین» (China High-definition Earth Observation System) صورت می‌گیرد. این برنامه‌ی تحت حمایت دولت چین، با هدف ایجاد یک شبکه‌ی رصد سراسری و تقریبا لحظه‌ای زمین، توسط ماهواره‌ها، کشتی‌های هوایی نزدیک فضا (در لایه‌ی استراتوسفر) و هواگردها انجام می‌شود.
پرتاب امروز در حالی انجام می‌شود که چین طی روزهای گذشته و بدون اعلام قبلی، با نسخه‌ی دیگری از موشک لانگ مارچ (Long March 2F) یک فضاپیمای قابل بازیابی را در مدار قرار داده بود.
عکس کاور: پرتاب ماهواره‌ی Gaofen-11-02 با موشک Long March 4B
Credit: Zheng Taotao/China Daily
منبع: China Daily

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها