آیبز شیائومی ۱۲X با نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی امولد و اسنپدراگون ۸۷۰ عرضه می‌شود - آی بز

اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی قصد دارد یک مدل از سری ۱۲ از گوشی‌های مورد انتظار خود را بت نام شیائومی ۱۲X با نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی امولد و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ راهی بازار کند.

شیائومی در حال حاضر یکی از سه شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان یا به طور دقیق‌تر، بعد از اپل، سومین شرکت برتر تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان به حساب می‌آید. اما با در نظر گرفتن سابقه‌ای که این شرکت در مقایسه با دو شرکت دیگر دارد می‌توان عملکرد آن را فوق‌العاده ارزیابی کرد.

در حال حاضر سری شیائومی می ۱۱، بهترین پرچم‌دار این شرکت به حساب می‌آید که از قابلیت‌های فراوان و بسیار خوبی بهره می‌برد و می‌توان آن را در حد و اندازه‌های بهترین گوشی‌های بازار نظیر گلکسی S21 اولترا به حساب آورد. اما شرکت چینی می‌خواهد به‌زودی، یعنی نهایتا در اولین ماه سال ۲۰۲۲ و در زودترین حالت، آخرین ماه سال جاری میلادی از گوشی جدید خود تحت عنوان شیائومی ۱۲ رونمایی کند.

در رابطه با این گوشی خبرهای متعددی منتشر شده است که در ادامه‌ی انتشار این خبرها می‌توان به تجهیز یک مدل از آن‌ها تحت عنوان شیائومی ۱۲X به نمایشگر ۶٬۲۸ اینچی از نوع امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ اشاره کرد که البته پردازنده‌ی نسل گذشته به حساب می‌آید اما این موضوع نباید باعث شود فکر کنید قدرت پردازشی و گرافیکی پایینی دارد؛ اتفاقا این تراشه یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید که می‌تواند برای پرچم‌دارهای مدل استاندارد، گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

این اطلاعات در کنار اطلاعات دیگری که چندین ماه است در رابطه با شیائومی ۱۲ منتشر می‌شود باعث شده ایده‌ی خوبی از آنچه که شرکت چینی قرار است رونمایی کند داشته باشیم. پیش از این در رابطه با شیائومی ۱۲ و ۱۲ اولترا هم خبرهای زیادی منتشر شده بود اما به نظر می‌رسد این مدل که منبع این خبر از آن با نام ۱۲X یاد کرد قرار است سومین مدل از این سری باشد که به نظر می‌رسد به عنوان مدل لایت راهی بازار خواهد شد.

البته اینکه می‌گوییم لایت منظور این نیست که نام این دستگاه حتما شیائومی ۱۲ لایت باشد؛ در واقع به نظر می‌رسد از لحاظ قدرت سخت‌افزاری و پردازشی، این محصول به عنوان مدلی ضعیف‌تر از پرچم‌دارهای اصلی راهی بازار خواهد شد. طبق گفته‌های منبع این خبر، ظاهرا نام رمزی که شیائومی برای این گوشی در نظر گرفته Psyche و شماره مدل آن هم ۲۱۱۲۱۲۳AG است. شماره‌ای که تاکنون در هیچ یک از خبرهایی که پیرامون گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ منتشر می‌شد شاهد آن نبودیم.

با این حال با توجه به مشخصات نمایشگر و پردازنده‌ای که به عنوان قلب تپنده در آن ایفای نقش خواهد کرد، به نظر می‌رسد نباید انتظار داشته باشیم شیائومی ۱۲X خیلی قدرتمند باشد اما قطعا قیمت بسیار مناسبی خواهد داشت. همچنین نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی این روزها برای گوشی‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کوچک به حساب می‌آیند و این یعنی شیائومی بالاخره محصولی را تولید کرده که جز گوشی‌های کوچک بازار به حساب می‌آید.

علاوه بر آنچه که در بالا به عنوان مشخصات فنی این محصول گفتیم، به نظر می‌رسد دوربین اصلی این گوشی هم سنسوری به بزرگی ۵۰ مگاپیکسل داشته باشد. اینکه چه دوربین‌های دیگری و با چه شکل و شمایلی قرار است روی پنل پشتی آن قرار بگیرند هنوز مشخص نیست چون این خبر به نظر می‌رسد اولین چیزی باشد که در رابطه با شیائومی ۱۲X در اختیار داریم.

طبق خبرها و شایعات منتشر شده، شیائومی باید در اولین فصل یا به عبارتی در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ از گوشی‌های سری ۱۲ خود رونمایی کند. گوشی‌هایی که به عنوان پرچم‌دار، انتظار زیادی از آن‌ها می‌رود. البته شیائومی سال گذشته یک مدل استاندارد را زودتر از همه رونمایی و راهی بازار کرد حال باید دید امسال هم همین اتفاق رخ می‌دهد یا اینکه طی یک مراسم شاهد رونمایی از تمامی مدل‌ها خواهیم بود.

منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها