آیبز شیائومی ۱۲ احتمالا کمی دیرتر از حد انتظار راهی بازارهای جهانی می‌شود - آی بز

شیائومی چند روز قبل در کشور چین از گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ رونمایی کرد که یکی از اولین گوشی‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ محسوب می‌شوند. متاسفانه در مراسم رونمایی از این گوشی‌ها به تاریخ عرضه‌ی جهانی هیچ اشاره‌ای نشد. اما حالا یکی از افشاگران مشهور اعلام کرده که این گوشی‌ها اواخر فوریه یا اوایل مارس (اوایل اسفند) راهی بازارهای جهانی می‌شوند.

اگر این تاریخ‌ها صحت داشته باشند، شیائومی این گوشی‌ها را کمی دیرتر از حد انتظار به دست کاربران ساکن کشورهای مختلف می‌رساند. در این زمینه می‌توانیم به گوشی‌های سری می ۱۱ اشاره کنیم که عرضه‌ی جهانی آن‌ها در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن) آغاز شد. همانطور که احتمالا می‌دانید، سری شیائومی ۱۲ از سه مدل تشکیل شده که مدل اصلی و پرو از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برند و مدل ۱۲X با اسنپدراگون ۸۷۰ راهی بازار می‌شود.

مدل استاندارد دارای نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی است و از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن FHD+ بهره می‌برد. در پنل پشتی این گوشی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور IMX766 سونی تعبیه شده است که اندازه‌ی بسیار بزرگی دارد. در کنار این گوشی شاهد یک اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و تله-ماکرو ۵ مگاپیکسلی هم هستیم. همچنین باید به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم اشاره کنیم. انرژی این گوشی از طرف باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات هم پشتیبانی می‌کند. مدل ۱۲X هم به غیر از وجود اسنپدراگون ۸۷۰ و عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، تفاوتی با این گوشی ندارد.

شیائومی 12

از سوی دیگر باید به شیائومی ۱۲ پرو اشاره کنیم که مهم‌ترین گوشی این خانواده محسوب می‌شود و شیائومی برای این گوشی از نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی مبتنی بر رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ امولد استفاده کرده است. این نمایشگر مبتنی بر فناوری LTPO است و به همین خاطر می‌تواند از رفرش ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه کند. در پنل پشتی بار دیگر شاهد استفاده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هستیم و در کنار آن دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و تله‌فوتو هم تعبیه شده و در نتیجه این گوشی در مجموع از ۳ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

ارزان‌ترین مدل این خانواده یعنی شیائومی ۱۲X با قیمت ۵۰۲ دلار راهی بازار چین می‌شود و دو مدل دیگر هم حداقل ۵۸۱ و ۷۳۸ دلار قیمت دارند. همانطور که احتمالا می‌دانید، در بازارهای جهانی قیمت گوشی‌های هوشمند بالاتر از بازار چین است و در نتیجه این گوشی‌ها هم با قیمت بالاتری به دست کاربران ساکن دیگر کشورها می‌رسد.

منبع: Android Authority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها