آیبز سه‌گانه‌ی نینجا گایدن احتمالا برای پلی‌استیشن ۴ و سوییچ عرضه می‌شود - آی بز

چند روز پیش سه‌گانه‌ی «نینجا گایدن» (Ninja Gaiden) روی فروشگاه چینی گیم سورس لیست شد. البته صفحه‌ی بازی مدت زیادی در این وب‌سایت باقی نماند و کمی بعد از روی وب‌سایت پاک شد. خوش‌بختانه افرادی موفق شدند که قبل از پاک شدن این صفحه‌ی خاص آن را ببینند و اطلاعات آن را برای دیگران استخراج کنند.
لو رفتن بازی‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی چیز جدیدی نیست و وجود بسیاری از بازی‌ها از طریق همین اتفاق بر همگان مشخص می‌شود. طبق اطلاعات این صفحه، بازسازی بازی‌های نینجا گایدن سیگما، نینجا گایدن سیگما ۲ و نینجا گایدن ۳: لبه‌ی تیغ (Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge) در این مجموعه موجود هستند. صفحه‌ی سایت به ما می‌گوید بازسازی این سه‌گانه در ماه مارس سال ۲۰۲۱ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد.

مجموعه بازی‌های نینجا گایدن ریشه‌ای سی و چند ساله دارند و سرآغاز آن‌ها به کنسول هشت بیتی نینتندو یعنی NESباز می‌گردد. سه‌گانه‌ی اول این سری در قالب سکوبازی‌هایی بسیار سخت عرضه شدند. بازی‌های ویدیویی اولیه بسیار سخت بودند و وقتی یک مجموعه بازی میان آن بازی‌ها می‌تواند لقب «بسیار سخت» را یدک بکشد از سختی جان‌سوز بازی حکایت می‌کند.
چندین سال بعد از عرضه‌ی سه‌گانه‌ی اول نینجا گایدن، در سال ۲۰۰۴ نسخه‌ی جدیدی از نینجا گایدن برای کنسول ایکس‌باکس (کنسول نسل ششمی مایکروسافت که با پلی‌استیشن ۲ رقابت می‌کرد) ساخته شد و سه‌گانه‌ی جدید بازی را شروع کرد. این نسخه‌ی جدید سه‌بعدی بود و در سبک هک اند اسلش ساخته شد. مهم‌ترین ارثیه‌ی نینجا گایدن‌های جدید از پدربزرگ‌شان، چالش‌های طاقت فرسایی بود که این سه‌گانه را به چند تا از سخت‌ترین بازی‌های ویدیویی قرن ۲۱ تبدیل می‌کند.
نینجا گایدن ۱ و ۲ به ترتیب برای کنسول‌های ایکس‌باکس و ایکس‌باکس ۳۶۰ ساخته شدند. این بازی‌ها مدتی بعد از عرضه‌شان با عنوان نینجا گایدن سیگما ۱ و ۲ برای کنسول پلی‌استیشن ۳ عرضه شدند. این عرضه‌ی دوباره همراه با تغییرات مختلفی از جمله پیشرفت‌های ظاهری، مراحل اضافه و بهبودهایی برای گیم‌پلی بازی ساخته شدند.

نینجا گایدن ۳ به طور هم‌زمان برای دو کنسول پلی‌استیشن ۳و ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شد. این بازی هم مانند دیگر نسخه‌های نینجا گایدن یک عرضه‌ی بهبود یافته‌ی دوباره با پسوند لبه‌ی تیغ ولی این‌بار برای کنسول Wii U داشت.
آخرین اثر در مجموعه‌ی نینجا گایدن سال ۲۰۱۴ ساخته شد و یک بازی فرعی با محوریت زامبی‌ها و مزین شده به یک استایل هنری جدید و زیبا بود. این نسخه‌ی نتوانست بازخوردی در حد و اندازه‌ی دیگر نسخه‌های این سری دریافت کند و بعد از آن سری نینجا گایدن برای مدت‌ها به خواب فرو رفت.
بعد از شش سال دوباره سروکله‌ی نینجا گایدن پیدا شده. اگر این اطلاعات درست باشند و بازسازی این سه‌گانه‌ واقعی باشد، حدودا اسفند ماه امسال دوباره به دیدار بازسازی‌ای از نسخه‌های بهبود یافته‌ی نینجا گایدن می‌رویم و مهارت‌های خود را به‌عنوان یک نینجا می‌سنجیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 510 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها