آیبز سری ردمی K50 شیائومی احتمالا پردازنده‌ی Dimensity 2000 خواهد داشت - آی بز

حداقل یک گوشی از سری گوشی‌های ردمی K50 شیائومی، از پردازنده‌ی پرچم‌دار مدیاتک Dimensity 2000 بهره می‌برد. این تراشه جایگزین چیپست مدیاتک Dimensity 1200 خواهد شد و ردمی K50 شیائومی یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که از آن استفاده می‌کند و این در حالیست که مدل دیگر این سری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ بهره می‌برد.

این اولین باری نیست که شیائومی یک پردازنده‌ی پرچم‌دار Dimensity را برای سری K خود انتخاب می‌کند. با نگاهی به گوشی‌های ردمی می‌توان فهمید که ردمی K30 نسخه‌ی Extreme Edition از پردازنده‌ی Dimensity 1000 Plus، گوشی گیمینگ ردمی K40 از تراشه‌ی Dimensity 1200 و اکنون نیز سری ردمی K50 شیائومی از پردازنده‌ی Dimensity 2000 به عنوان قلب تپنده‌ی گوشی‌ خود بهره خواهد برد.

در مورد پردازنده، باید گفت که تراشه‌ی Dimensity 2000 یک چیپست پرچم‌دار است که طبق امتیازات بنچمارک، رقیب جدی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ آینده کوالکام خواهد بود. اخیرا بنچمارک AnTuTu، امتیاز فوق‌العاده‌ی بالای یک میلیون را برای این پردازنده در نظر گرفته که نشان می‌دهد این تراشه‌ی قدرتمند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در مقایسه با امتیاز پردازنده‌ی قبلی یعنی  Dimensity 1200، این تراشه امتیاز ۷۱۵۰۰۰ را کسب کرد.

این پردازنده از همان معماری تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده می‌کند و دارای هسته‌ی فوق‌العاده بزرگ X2 1×۳.۰ گیگاهرتزی + هسته‌های بزرگ ۳×۲.۸۵ گیگاهرتزی + هسته‌های کوچک ۴×۱.۸ گیگاهرتز است. پردازنده‌ی Dimensity 2000 با پردازنده‌ی گرافیکی Mali G710 MC10 سازگار است.

شایان ذکر است که احتمالا مدل پایه‌ی ردمی K50 شیائومی از تراشه‌ی Dimensity 2000 بهره خواهد برد. انتظار می‌رود نسخه‌ی پرو یا پرو پلاس این سری از گوشی‌ها از اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده کنند، درست مانند ردمی K40 پرو پلاس که از اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرد. همچنین گفتنی است که سری ردمی K50 به احتمال زیاد با نام‌های مختلف در خارج از چین به فروش می‌رسد. به عنوان مثال ردمی K40 را در نظر بگیرید که با نام پوکو F3 در سطح جهانی و به عنوان می ۱۱X در هند عرضه می‌شود.

همانطور که می‌دانید، ردمی گوشی‌های سری K40 خود را در اوایل سال جاری میلادی معرفی کرد و انتظار داریم این اتفاق برای گوشی‌های ردمی K50 در همین بازه‌ی زمانی سال ۲۰۲۲ رخ دهد. به گفته‌ی یکی از منابع معتبر دنیای فناوری به نام «Digital Chat Station»، گوشی‌های جدید شیائومی از نمایشگر خمیده بهره می‌برند. شایعه‌های اخیر حاکی از آن است که این گوشی‌ها از صفحه‌نمایش E5 استفاده خواهند کرد.

از نمایشگرهای E5 در گوشی‌های ویوو X7 پرو و iQOO 8 پرو استفاده شده است. انتظار می‌رود که گوشی‌هایی مانند سری ۱۲ شیائومی و سری گلکسی S22 سامسونگ نیز از این پنل برخوردار باشند. احتمالا نمایشگر این گوشی‌ها نیز با رفرش‌ ریت ۱۲۰ هرتزی ارائه خواهند شد. همچنین ظرفیت باتری این محصولات افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و پشتیبانی از شارژ ۶۷ واتی سریع نیز برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی این سری می‌توان به موتورهای محور x و بلندگوهای استریو دوگانه JBL اشاره کرد. شیائومی در تولید گوشی سری نوت ۱۱ با شرکت JBL همکاری کرده، بنابراین ادامه همکاری چندان دور از انتظار نیست. ظاهرا این اطلاعات مربوط به گوشی ردمی K50 پرو و پرو پلاس می‌شوند. بخش دوربین در این ۳ گوشی با یک دیگر تفاوت‌هایی خواهد داشت.

ردمی K50 شیائومی

انتظار می‌رود که ردمی K50 شیائومی دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، K50 پرو با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و K50 پرو پلاس با دوربین قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه شوند. طبق گزارش‌های اخیر، گوشی‌های جدید شیائومی به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شوند، بنابراین شاهد استفاده از پنل‌های امولد خواهیم بود.

نسل قبلی این گوشی‌ها یعنی سری K40 را در سه مدل ردمی شیائومی K40، ردمی K40 پرو و ردمی K40 پرو پلاس روانه بازار شدند. سری ردمی K40 نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی با نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتزی دارد. این خانواده از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند و از فناوری‌های ۵G، وای‌فای ۶ و بلندگوی استریو برخوردار است. K40 در مدل پرو پلاس از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد ولی نسخه پرو دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دارد. ردمی در نسخه معمولی هم به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده، ردمی K50 و K50 پرو پیش از پایان سال رونمایی می‌شوند و دیگر گوشی جدید این شرکت یعنی ردمی K50 پرو پلاس در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ وارد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

منبع: Gizmochina

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها