آیبز سامسونگ احتمالا برنامه‌ای برای عرضه‌ی گلکسی نوت ۲۱ به بازار ندارد - آی بز

این‌طور که به نظر می‌رسد، هیچ شواهدی مبنی براینکه سامسونگ در حال کار روی گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۱ است وجود ندارد و به نظر می‌رسد باید با این خانواده‌ی محبوب از کهکشانی‌های سامسونگ خداحافظی کنیم.
بعد از عرضه‌ی گوشی‌های تاشوی سامسونگ در سال ۲۰۲۰، خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت برای اینکه مانع فروش محصولاتش نشود، باید یک سری از پرچم‌داران را از سبد محصولات خود حذف کند. از آنجایی که سری S، پرچم‌داران اصلی و به نوعی شناسنامه‌ی سامسونگ به حساب می‌آیند، این قرعه به نام نوت‌ها افتاد و گویا دیگر شاهد رونمایی از محصولی با این برند نخواهیم بود.
شاید اگر این خبر یک ماه قبل منتشر می‌شد، می‌توانستیم آن را در حد یک شایعه‌ در نظر بگیریم. اما با توجه به اینکه به‌تازگی اعلام شد گلکسی S21 اولترا از قلم پشتیبانی می‌کند، به نظر می‌رسد باید این اتفاق را بسیار جدی‌تر از همیشه بدانیم.
خبر جدید را Ice Universe، از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری در حساب رسمی خود در توییتر منتشر کرده اما در آن مستقیما به اینکه سامسونگ برنامه‌ای برای معرفی سری نوت ۲۱ ندارد اشاره نشد. فقط گفته شده خبری از روند تولید گوشی‌های این سری به گوش نمی‌رسد. طی سال‌های گذشته، چندین ماه یا حتی شاید یکی دو سال قبل از معرفی یک محصول، در رابطه با قابلیت‌های آن خبرهایی منتشر می‌شد. اما در رابطه با گلکسی نوت ۲۱ این اتفاق نیفتاد و هیچ خبری از خط تولید آن به گوش نمی‌رسد. همین مسأله هم گمانه‌زنی‌هایی راجع به امکان عدم عرضه‌ی آن‌ها به بازار به‌وجود آورده.

سری گلکسی S21 احتمالا اکنون در مرحله‌ی تولید قرار دارند. این خبری است که بسیاری از افشاگران و خبرگزاری‌ها روی آن اتفاق نظر دارند. چون به نظر می‌رسد باید در ماه ژانویه (دی ماه ۹۹)، شاهد رونمایی از گوشی‌های این سری باشیم. اما پرچم‌دار بعدی غول کره‌ای دیگر یک گوشی معمولی نخواهد بود. بلکه یک محصول تاشو است. سامسونگ اکنون تجربه‌ی خوبی در ساخت این محصولات دارد اما به نظر می‌رسد جایگزین کردن سری محبوب نوت با محصولاتی که هنوز به‌خوبی در بازار محک نخورده‌اند و قیمت بالایی هم دارند شاید آن‌قدرها منطقی نباشد.
سامسونگ در سال ۲۰۱۹ تنها یک میلیون گوشی تاشو به فروش رساند و قصد دارد این آمار را با افزایش تعداد گوشی‌های خود در سال ۲۰۲۰ به ۶ میلیون افزایش دهد که بسیار زیاد به نظر می‌رسد. سال گذشته، غول کره‌ای تقریبا ۲۹۶ میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند که در این بین، می‌توان گفت گوشی‌ تاشو گلکسی فولد تأثیر خاصی روی میزان سوددهی نداشته.
هرچند دلیل اصلی این موضوع را می‌توان به مشکلاتی مرتبط دانست که در ابتدای عرضه برای گلکسی فولد پیش آمد و کاربران را نسبت به چنین فناوری دلسرد کرد. با این حال سامسونگ توانست امسال با تجربه‌ی بیشتری وارد میدان شده و حتی گوشی زد فلیپ را با قابلیت تاشوندگی عمودی عرضه کرد.
این‌طور که به نظر می‌رسد، غول کره‌ای برای سال ۲۰۲۱ زمان‌بندی شلوغی را پیش رو دارد. این شرکت به‌تازگی میان‌رده‌های سری F را به سری‌های A و M اضافه کرده. از طرفی قصد دارد گوشی تاشوی میان‌رده هم راهی بازار کند. حتی گفته می‌شود یک گوشی با نمایشگر رول شونده هم بخشی از برنامه‌های شرکت را برای سال بعد تشکیل می‌دهد. این‌طور که به نظر می‌رسد، حذف یک سری از پرچم‌داران از سبد محصولات سامسونگ واقعا ضروری بوده است.
با این حال فعلا همه چیز در حد یک شایعه است و باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده، چه خبرهای بیشتری در رابطه با برنامه‌های سامسونگ برای سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

منبع: PhoneArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 6 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها