آیبز ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ احتمالا سال آینده روانه بازار ‌می‌شود - آی بز

چند وقت پیش بود که گوگل از گوشی‌های هوشمند جدید خود با نام‌های گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رونمایی به عمل آورد. این گوشی‌ها با وجود مشکلات متعددی که از سوی کاربران آن‌ها گزارش شده، در مجموع توانسته‌اند رضایت کاربران را جلب و بازخوردهای مثبتی از آن‌ها دریافت کنند. در همین راستا این غول فناوری در نظر دارد که علاوه‌بر گوشی‌های هوشمند، محصولات دیگری مانند ساعت هوشمند را هم در اختیار کاربرانش قرار دهد. این گجت پوشیدنی که از آن به عنوان گوگل پیکسل واچ یاد شده، ممکن است به‌زودی معرفی شود. برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که این موضوع به تایید تعدادی از کارکنان گوگل هم رسیده است. این محصول با نام رمزی «روهان» گوگل، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ برای رقابت با اپل واچ عرضه شود.

ساعت هوشمند جزو آن دسته از گجت‌هایی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و همین عامل شرکت‌های فناوری را ترغیب به ساخت چنین گجت‌های پوشیدنی می‌کند. گوگل در سال‌های گذشته گجت‌های جدیدی را به لیست محصولات خود اضافه کرده که از جمله آن‌ها باید به تبلت، لپ‌تاپ کروم‌بوک، ایرپادز و… اشاره کرد. بنابراین این شرکت در بازار گجت‌های پوشیدنی حضور داشته، اما هنوز اولین ساعت هوشمند رسمی خود را عرضه نکرده است.

تاکنون اطلاعات رسمی درمورد ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل منتشر نشده، اما می‌توان گفت که این گجت پوشیدنی گوگل به احتمال زیاد از سیستم عامل Wear OS استفاده خواهد کرد. فرض ما بر این است که سیستم‌ عاملی که در این ساعت بکار می‌رود با سیستم عامل اختصاصی تایزن سامسونگ تعامل خواهد داشت و با آن سازگاری دارد.

از منظر طراحی، گفته شده که پیکسل واچ گوگل نمایشگری گرد دارد و هیچ قاب فیزیکی اطراف آن وجود نخواهد داشت. یوتیوبر معروف، Jon Prosser رندری از این ساعت هوشمند را منتشر کرده که در تصویر بالایی قابل ملاحظه است.

این ساعت پیکسل یا ساعت اندروید احتمالاً از برخی فناوری‌ها و ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت بهره می‌برد. گوگل که رسما شرکت فیت‌بیت را به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرده، بدون شک از بعضی قابلیت‌های فیت‌بیت در ساعت هوشمند جدید خود استفاده خواهد کرد، خصوصا در مورد ویژگی‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام این مقوله محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

گوگل پیکسل واچ

طبق آخرین گزارشات و شایعات منتشر شده، پیکسل واچ با گام شمار، سنسور کنترل ضربان قلب و سایر ویژگی‌های ردیابی سلامت روانه بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی می‌شود. همچنین احتمال دارد که تغییراتی در بند این ساعت هوشمند را نیز شاهد باشیم. همچنین ما هنوز در مورد پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم این گجت مطمئن نیستیم، اما به گفته‌ی یکی از کارکنان گوگل این ساعت از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نخواهد کرد.

ساعت هوشمند پیکسل با سیستم عامل Wear OS گوگل، احتمالا یکی از جذاب‌ترین محصولات وارد شده به بازار گجت‌های پوشیدنی خواهد بود. امیدواریم که این ساعت هوشمند به‌زودی وارد چرخه‌ی بازار شود و از همه مهم‌تر آنکه مانند اکثر گوشی‌های گوگل پیکسل نسل‌های قبلی با مشکلی روبرو نشود.

زیرا به هر حال گوگل، با نارضایتی برخی از کاربران گوشی‌‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو مواجه شده که قطعا باید در این مورد چاره‌ای بیاندیشد تا ساعت هوشمند جدید این شرکت نیز به سرنوشت سری گوگل پیکسل ۶ دچار نشود. این اولین ساعت هوشمند گوگل خواهد بود، بنابراین ارزش صبر کردن را خواهد داشت.

نظر شما در مورد اولین ساعت هوشمند رسمی گوگل پیکسل چیست؟ با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

منبع: Androidcommunity

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها