آیبز در سال ۲۰۲۲ ترتیب زمانی به فید اصلی اینستاگرام برمی‌گردد - آی بز

اینستاگرام می‌گوید که در حال آزمایش برای بازگرداندن ترتیب زمانی به فید اصلی است تا همانند قبل کاربران بتوانند به راحتی آخرین پست‌ها را در ابتدا و به ترتیبی که به اشتراک گذاشته شده‌اند ببینند. این شرکت متعلق به فیس‌بوک در سال ۲۰۱۶، الگوریتم نمایش پست‌ها را تغییر داد که آن‌ها طبق علاقه‌تان به شما نشان داده شوند. اما مدیر ارشد اجرایی این شرکت روز چهارشنبه گفت که پس از گذشت بیش از پنج سال، اینستاگرام قصد دارد سال آینده «نسخه‌ای» از فید زمانی خود را بازگرداند.

موسری در جلسه‌ی استماع سنا با موضوع اینستاگرام و امنیت نوجوانان در صحبت با قانون‌گذاران اعلام کرد که از در اختیار دادن گزینه‌ای به کاربران برای بهره بردن از ترتیب زمانی حمایت می‌کند. موسری گفت: «ما در حال حاضر روی نسخه‌ای از فید زمانی کار می‌کنیم که امیدواریم سال آینده به کاربران ارائه شود. در واقع اینستاگرام ماه‌هاست که روی این ویژگی کار می‌کند.» او جزئیات بیشتری در مورد نحوه‌ی عملکرد چنین فیدی را به اشتراک نگذاشته، اما بیان کرد که اینستاگرام سه ماهه‌ی اول سال آینده را برای ارائه‌ی این قابلیت مد نظر قرار داده است.

بازگشت ترتیب زمانی به فید اصلی، تغییر بزرگی را در این اپ اشتراک‌گذاری عکس ایجاد می‌کند که علیرغم شکایات مداوم و تئوری‌های توطئه کاربران در مورد نحوه‌ی رتبه‌بندی پست‌هایشان، به طور مداوم از فید الگوریتمی خود دفاع کرده است. موسری در یک پست وبلاگی در ماه ژوئن (بهمن ماه) نوشت که ترتیب زمانی باعث می‌شود بسیاری از مردم نتوانند همه چیز را ببینند، چه برسد به همه‌ی پست‌هایی که برایشان حائز اهمیت است. او همچنین گفت که این فید زمانی در سال ۲۰۱۶ منجر به این شد که مردم اکثر پست‌های موجود در فید اصلی خود را از دست بدهند و نتوانند آن را ببینند.

از آن زمان، اینستاگرام با بررسی دقیق‌تری در مورد نحوه‌ی رتبه‌بندی و پیشنهاد محتوا توسط الگوریتم‌های خود، به‌ویژه برای نوجوانان و کاربران جوان‌تر همراه شده است. این کنگره همچنین در حال بحث در مورد قوانینی برای مهار سیستم‌های رتبه‌بندی شبکه‌های اجتماعی است که از طریق آن الگوریتم‌های مخرب را تحت کنترل در بیاورند.

بر اساس آخرین گزارشات از منابع موثق، اینستاگرام تایید کرده که ترتیب زمانی با گزینه‌ی «مشاهده پست‌ها به ترتیب زمانی» در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین علاوه بر این، پلتفرم اینستاگرام یک فید «Favorite» نیز ارائه می‌کند که کاربران با قرار دادن اشخاص مورد علاقه‌ی خود در لیست این بخش، پست‌های منتشر شده از این افراد را زودتر از پست‌های سایر افراد مشاهده خواهند کرد. استفاده از هر دوی این فیدها کاملا اختیاری خواهد بود.

شایان ذکر است که این پلتفرم محبوب روی ارائه‌ی فیدهای دیگری نیز کار می‌کند. برای مثال می‌توان به فید پست‌های پیشنهادی از حساب‌های کاربرانی که آن‌ها را فالو ندارید، اشاره کرد. الساندرو پالوزی، توسعه‌دهنده و مهندس معکوس نیز اخیراً قابلیتی را مشاهده کرده که به کاربران امکان می‌دهد فیدهای خود را بر اساس «Home»، «Favorite» یا «Following» مرتب کنند، اگرچه مشخص نیست که آیا هر یک از آن‌ها به فید زمانی اشاره می‌کنند یا خیر.

باید خاطر نشان کنیم که اینستاگرام هم اخیرا مانند دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای رضایت کاربرانش، از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی رونمایی کرده که بدون شک در افزایش محبوبیت آن تاثیرگذار خواهد بود. اینستاگرام چندین سالی است که به کاربران بعضی مناطق پشتیبانی‌شده اجازه می‌دهد تا به استوری‌های خود موسیقی اضافه کنند.

ترتیب زمانی اینستاگرام

با کاتالوگی که شامل میلیون‌ها آهنگ در هر نوع سبکی است، کاربران می‌توانند چند ثانیه از یک آهنگ خاص را به تصاویر و ویدیوی‌های استوری خود بیافزایند. اما این شرکت حالا مشغول آزمایش این قابلیت در پست‌های فید و در مناطقی محدود است.

این قابلیت که با درصد کمی از افراد در حال آزمایش است، به‌زودی برای کاربران سایر مناطق نیز عرضه خواهد شد. با این قابلیت جدید هنگامی که قصد دارید پستی را منتشر کنید، با منوی جدیدی برای انتخاب موسیقی مواجه می‌شوید. سپس می‌توانید چند ثانیه از آهنگ خاصی که دوست دارید را به پست خود اضافه کنید. حقیقتا، عملکرد این قابلیت شبیه به اضافه کردن موسیقی به استوری و ریلز است، اما این بار در پست‌های فید اصلی شاهد اضافه کردن موسیقی خواهیم بود.

همچنین این شرکت قصد دارد تا در ماه مارس (اسفند ماه) سال جدید میلادی قابلیت کنترل والدین را برای جلوگیری از دسترسی کودکان به محتواهای نامناسب ارائه دهد. آدام موسری با انتشار پستی اعلام کرد که والدین با این ویژگی جدید و کاربردی قادر خواهند بود تا مدت زمان استفاده از اینستاگرام توسط نوجوانان خود را کنترل کنند و محدودیت‌هایی را با در نظر گرفتن شرایط سنی آن‌ها در این زمینه وضع کنند.

پیش‌تر نیز مدیرعامل اینستاگرام از آزمایش قابلیت «استراحت کنید» خبر داده بود. این قابلیت جالب برای تشویق کاربران به استراحت پیوسته در حین استفاده از اینستاگرام طراحی شده و بعد از ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ دقیقه به شما یادآوری می‌کند که به انجام کار دیگری مانند گوش کردن به آهنگ دلخواه‌اتان بپردازید. باید دید که در ماه‌های آینده این پلتفرم محبوب چه قابلیت‌های دیگری را در اختیار کاربران پرتعدادش قرار خواهد داد.

منبع: Engadget

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.