آیبز تست مقاومت گوشی بلک شارک ۴؛ درس شیائومی به ایسوس و لنوو! - آی بز

زک نلسون (JerryRigEverything) بار دیگر برگشته اما اینبار با تست مقاومت یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار یعنی بلک شارک ۴ تا به این پرسش مهم پاسخ دهد؛ آیا بلک شارک ۴ هم مانند راگ فون ۵ و لنوو لیجن دوئل ۲ به‌سادگی می‌شکند؟

سال ۲۰۲۱ تا به اینجای کار میزبان گوشی‌های گیمینگ زیادی بوده. از نمایندگان ایسوس گرفته که در سه مدل مختلف راهی بازار شدند تا لنوو لیجن دوئل ۲ و بلک شارک ۴ که همگی به ظاهر گوشی‌های بسیار خوش‌ساخت و قدرتمندی هم هستند. البته دو نماینده‌ی ایسوس و لنوو از لحاظ سخت‌افزاری قدرتمند هستند اما خوش‌ساخت بودن آن‌ها فقط به همان شکل ظاهری محدود می‌شود چون در عمل تنها کافی است فشار ساده‌ای به آن‌ها وارد کنید تا گوشی حدودا ۱۰۰۰ دلاری شما کاملا نابود شود.

حال نوبت به بلک شارک ۴ رسیده. نسل گذشته‌ی این گوشی همانند نسل گذشته‌ی گوشی‌های بالا در تست مقاومت عالی ظاهر شد اما اصلا مشخص نیست با این رویه‌ای که شرکت‌ها در طراحی گوشی‌های خود در پیش گرفته‌اند، چه سرنوشتی آخر این مطلب برای بلک شارک ۴ پیش خواهد آمد. شما عزیزان می‌توانید این موضوع را با تماشای ویدیوی بالا متوجه شوید (حجم ویدیو حدودا ۷۰ مگابایت است) اما اگر به هر دلیلی این امکان برایتان وجود نداشت می‌توانید متن زیر را برای مشخص شدن نتیجه‌ی این بررسی مطالعه کنید.

روی نمایشگر این گوشی یک لایه‌ی محافظ شرکتی نصب شده تا از آن در مقابل خط و خش و خمیدگی مراقبت کند. اما خب خود نمایشگر طبیعتا از جنس شیشه است و مثل اکثر نمایشگرهای دیگر با فشار جسم تیز در سطح ۶ خط و خش سطحی برداشت و در سطح ۷ هم این خط و خش اندکی عمیق‌تر شدند. البته این موضوع تاثیر منفی در کیفیت عملکرد نمایشگر این گوشی نداشت. بنابراین اولین تست با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

فریم دور از جنس فلز است، همینطور کلیدها که شامل شانه‌های گیمینگ هم می‌شود و در مواقعی که نیاز داشته باشید از بدنه خارج می‌شوند. در برابر ضربه‌های سبک، این کلیدها مقاومت خوبی دارند اما به خاطر داشته باشید نباید خیلی به آن‌ها ضربه‌ی محکمی وارد شود چون این بخش از گوشی همیشه حساس است.

در تست سوختگی نمایشگر هم پنل جلو ۲۵ ثانیه در معرض آتش مستقیم قرار گرفت و سپس همان نواحی به رنگ سفید در آمد. البته بعد از مدتی نمایشگر به شرایط عادی بازگشت و کاربرد آن هم مختل نشد. بنابراین تست سنگین دوم هم با موفقیت به اتمام رسید و بلک شارک ۴ تا به اینجا نتیجه‌ی مشابهی به نسبت دو گوشی گیمینگ دیگر کسب کرد.

اما در نهایت می‌رسیم به تست خمیدگی که سنگین‌ترین تست زک نلسون به حساب می‌آید. جایی که دو گوشی دیگر به سادگی شکستند و به طور کلی از کار افتادند. اما بررسی نشان داد بلک شارک توانسته با این گوشی، به شرکت‌های مطرحی چون ایسوس و لنوو درس طراحی بدهد. چرا که بلک شارک ۴ علی‌رغم اینکه تنها ۵۰۰ دلار قیمت دارد، با فشار خم نشد و توانست نمره‌ی قبولی را در تست‌های سنگین زک نلسون بدست بیاورد. البته گوشی تحت فشار تا حدودی انحنا پیدا می‌کرد منتها این موضوع باعث از کار افتادن آن نشد.

منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.