آیبز تست مقاومت آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی در برابر خط و خش و خمیدگی - آی بز

در این مطلب به تست مقاومت آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی می‌پردازیم تا ببینیم آیا اپل توانسته به نسبت عملکرد خود در سال گذشته، پیشرفتی در این زمینه داشته باشد یا خیر.
اپل بالاخره تمام مدل‌های آیفون ۱۲ را رسما وارد بازار کرد و اکنون کاربران می‌توانند به این گوشی‌ها دسترسی داشته باشند. پرچم‌دارهای این سری شامل آیفون ۱۲ مینی، مدل استاندارد، پرو و پرو مکس می‌شوند که به نسبت قبل از لحاظ طراحی تغییرات نسبتا محسوسی داشته‌اند. از جمله این تغییرات می‌توان به تخت شدن لبه‌های گوشی اشاره کرد که به نوعی تداعی‌گر آیفون‌های قدیمی است.
در تست مقاومت این گوشی‌ها که پیش‌تر منتشر شده بود، دیدیم که آیفون در برابر ضربه‌های احتمالی می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد. اما عملکرد آن خیلی بهتر از گوشی‌های سال گذشته‌ی اپل نیست. با این حال در تست مقاومت زک نلسون که با نام کاربری jerryrigeverything در یوتیوب فعالیت می‌کند، همه چیز متفاوت است.
در تست‌های زک، گوشی از ارتفاع به پایین پرت نمی‌شود، ضد آب بودن آن مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و به طور کلی آنچه که در بررسی‌های معمولی می‌بینید وجود ندارد. زک از همان ابتدا بررسی‌های خود را با صدمه زدن به گوشی آغاز می‌کند و در آخر نیز با یک فشار سنگین، میزان مقاومت گوشی را در برابر خمیدگی می‌سنجد. معمولا گوشی که بتواند در برابر خمیدگی از خود مقاومت خوبی نشان دهد، نمره‌ی قبولی را نیز دریافت می‌کند. اما آیا آیفون‌ها نیز می‌توانند تست زک نلسون را با موفقیت پشت سر بگذارند؟
نمایشگر آیفون‌ها در تست خط و خش اگرچه مانند نمایشگر همه‌ی پرچم‌دارهای دیگر در سطح ۶ خط و خش جزئی برداشت اما ظاهرا این میزان به نسبت آیفون ۱۱ کمتر است. همچنین عملکرد خوب دیگر از نمایشگر این گوشی‌ها، مقاومت ۵۰ ثانیه‌ای در برابر آتش بود که صدمه‌ی دائمی به آن وارد نشد. برعکس بسیاری از پنل‌های OLED دیگر. اینطور که به نظر می‌رسد، محافظ سرامیکی نمایشگر آیفون‌ها نقشی در این مقاومت فوق‌العاده دارد. شما عزیزان می‌توانید نتیجه‌ی تست مقاومت آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی را در ویدیوی بالا مشاهده کنید.
منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 6 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها