آیبز تبلت گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ با بریدگی نمایشگر عرضه می‌شود - آی بز

شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد تبلت گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ در تابستان امسال منتشر شد، اما اخیرا با انتشار رندر‌های این تبلت به اطلاعات خوبی از طراحی و مشخصات فنی آن دست پیدا کرده‌ایم. مجموعه رندرهای تبلت گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ حاکی از آن است که این گجت با بریدگی نمایشگر و کاملاً مشابه با مک‌بوک‌های امسال اپل عرضه خواهد شد.

صحت این تصاویر توسط یکی از معتبرترین افشاگران محصولات سامسونگ تایید شده است. Ice Universe آنچه را که به نظر می‌رسد رندر رسمی از تبلت گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ باشد را منتشر کرده که براساس آن، این تبلت از بریدگی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده خواهد شد.

خبر خوب این است که بریدگی نمایشگر تبلت گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ از دو دوربین سلفی بهره می‌برد که یکی از آن‌ها لنز اولترا واید است. دیگر لنز دوربین این تبلت همچنین می‌تواند فیلم‌های ۲۱۶۰p و ۶۰fps بگیرد، بنابراین به احتمال زیاد لنز اصلی آن می‌تواند این کار را نیز انجام دهد. از نظر ظاهری، بریدگی نمایشگر این تبلت به طور قابل توجهی کوچکتر از چیزی است که در مک‌بوک‌های اپل به چشم می‌خورد.

بد نیست بدانید که مشخصات فنی سری گلکسی تب S8 در گیک‌بنچ منتشر شده و سامسونگ می‌خواهد این تبلت‌ها را برخلاف مدل‌های نسل گذشته و کاملا مشابه با پرچم‌داران سری S در سه مدل رونمایی و راهی بازار کند. شایعات حاکی از آن است که گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ با مشخصاتی که دارد می‌تواند حداقل در اندازه و ابعاد رقیب بسیار خوبی برای مک‌بوک‌های اپل باشد. طبق آخرین گزارش‌ها، این تبلت از نمایشگر ۱۴.۶ اینچی OLED به‌همراه رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد.

متاسفانه همین نرخ تازه‌سازی ممکن است که برای سامسونگ گران تمام شود. بر اساس شایعه‌ای که از کره‌جنوبی منتشر شده ظاهراً این نمایشگر با این اندازه از رفرش ریت پایینی استفاده می‌کند و هزینه‌های تولید آن نیز بسیار بالا است. به عبارتی دیگر اگر سامسونگ بخواهد چنین نمایشگرهایی را تولید کند، بیشتر ضرر خواهد کرد تا سود.

ظاهرا به‌همین دلیل است که این غول کره‌ای دنیای تکنولوژی قصد دارد تا تعداد گلکسی تب‌های S8 اولترا خود را کاهش دهد. به نظر می‌رسد که این شرکت به محض اتمام عرضه‌ی اولیه و محدود این تبلت‌ها، تولید این محصولات را متوقف کند و این اصلا برای چنین تبلتی که تحلیلگران از آن به‌عنوان رقیب لپ‌‌تاپ‌های اپل یاد می‌کنند خوب نیست.

اما جدا از این مسائل، هفته‌ی گذشته تبلت گلکسی S8 پلاس سامسونگ در گیک‌بنچ دیده شد. مطابق انتظار پردازنده‌ای که در لیست گیک‌بنچ برای این محصول دیده می‌شود، اسنپدراگون ۸۹۸ است. پردازنده‌ای که از یک هسته با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز بهره می‌برد. در واقع این هسته‌ها همان Cortex-X2، Cortex-A710 و Cortex-A510 هستند که گفته می‌شود به ترتیب جانشین Cortex-X1، Cortex-A78 و Cortex-A55 شده‌اند.

در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ، گلکسی تب S8 پلاس موفق به دریافت امتیاز‌های به ترتیب ۱۲۱۱ و ۳۱۹۳ شده که نتیجه نسبتا خوبی محسوب می‌شود، اما ممکن است که این نتایج هنوز با نتایج نهایی این تبلت فاصله داشته باشد. شایان ذکر است که پدیدار شدن گلکسی تب S8 پلاس در بنچمارک گیک‌بنج می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که سامسونگ در حال انجام تست‌های عملکرد قبل از رونمایی اصلی است. سامسونگ سال گذشته و برای تبلت‌های سری گلکسی تب S7 خود هم فقط از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده کرد و این احتمال وجود دارد امسال هم همین رویه را در پیش بگیرد.

گلکسی S8 اولترا سامسونگ

تبلت گلکسی S8 اولترا سامسونگ، از چیپستی با کد Taro بهره می‌برد که طبق آخرین شایعه‌ها (به جای اسنپدراگون ۸۹۸ همان‌طور که تاکنون شناخته شده بود)، با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به بازار عرضه می‌شود. به هر حال تبلت گلکسی S8 اولترا سامسونگ هم اندروید ۱۲ را با ۸ گیگابایت رم اجرا می‌کند.

مشخصات فاش شده نشان می‌دهد که این تبلت ۱۴.۶ اینچی (با نمایشگر OLED 120 هرتزی) در پیکربندی‌های ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین وزن آن ۶۵۰ گرم با باتری ۱۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و با قابلیت شارژ سریع ۴۵ واتی وارد بازار جهانی گجت‌ها خواهد شد. طبق گفته‌ی جان پراسر، محتمل‌ترین تاریخ برای رونمایی از محصولات جدید سامسونگ ۸ فوریه (۱۹ بهمن ماه) است. اما تا آن تاریخ قطعا اخبار جدید و دقیق‌تری از این گجت‌ها منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.