آیبز بخش موبایل سونی برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ به سوددهی رسید - آی بز

آمار فروش گوشی‌های سونی از سال ۲۰۱۴ تا حالا نزولی بوده است. در حقیقت بخش موبایل سونی از نظر مالی به وضعیتی رسیده که طی چند سال گذشته فقط برای این شرکت ضرر داشته و با تزریق پول از سود دریافتی دیگر بخش‌ها به فعالیت خود ادامه داده است.

با این حال طبق گزارش جدید سونی، در سال مالی ۲۰۲۰ بخش موبایل سونی حدود ۲۵۴ میلیون دلار برای شرکت سونی سود به دست آورده است. این یعنی از سال ۲۰۱۷ برای اولین بار بخش موبایل سونی پول این شرکت ضررده نبوده و حتی سود اندکی را هم راهی خزانه‌ی سونی کرده است.

احتمالا با انتشار این خبر فکر می‌کنید که سونی در سال ۲۰۲۰ گوشی‌های بیشتری نسبت به سال قبلی فروخته است. اما باید بگوییم که چنین موضوعی صحت ندارد. در حقیقت، آمار فروش گوشی‌های سونی در سال ۲۰۲۰ کمتر از یک دهه‌ی گذشته به حساب می‌آید و طی این مدت فقط ۲.۹ میلیون گوشی راهی بازار شده است. برای مقایسه، بهتر است به جدول زیر نگاه کنید که آمار فروش گوشی‌های سونی را از سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد.

آمار فروش بخش موبایل سونی

آمار فروش گوشی‌های سونی

حالا احتمالا برای برخی افراد این سوال پیش می‌آید که اگر تعداد گوشی کمتری فروخته، پس بخش موبایل سونی چطور توانسته به سوددهی برسد؟ به طور خلاصه این کار را با کاهش هزینه‌های تولید و فروش گوشی‌ها و در عین حال افزایش میانگین قیمت گوشی‌های خود انجام داده است. ظاهرا حتی مدیران ارشد سونی هم از عملکرد خوب این استراتژی غافلگیر شده‌اند و در گزارش مالی این شرکت آمده که نتایج به دست آمده فراتر از انتظارات آن‌ها بوده است.

در نهایت هم باید بگوییم که گوشی‌های اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۵ مارک ۳ پرچم‌داران این شرکت برای سال ۲۰۲۱ هستند که مدتی قبل معرفی شدند و در فصل تابستان راهی بازار می‌شوند.

منبع: Android Authority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.