آیبز با آستون مارتین DB5 جونیور آشنا شوید؛ یک اسباب‌بازی‌ جذاب برای ثروتمندان کوچک - آی بز

کمتر کسی است که با مجموعه فیلم‌های جیمز باند آشنا نباشد. این مأمور اطلاعاتی انگلیسی، از گذشته تا به حال رابطه خوبی با محصولات آستون مارتین دارد و همواره از اتومبیل‌های ساخت این برند استفاده می‌کند.
جدیدترین نسخه از سری فیلم‌های جیمز باند به‌زودی اکران خواهد شد و به همین واسطه طی مدت اخیر محصولات مختلفی با برند جیمز باند به بازار عرضه شده‌اند. این محصولات پاسخگوی نیازهای علاقه‌مندان به مأمور ۰۰۷ خواهند بود.
خودروساز مرتبط با جیمز باند یعنی آستون مارتین، طی چندماه گذشته نسخه ویژه مامور ۰۰۷ از دو خودرو آستون مارتین ونتیج و آستون مارتین سوپرلگرا را رونمایی کرده است و حال قصد دارد تا محصولی برای کودکان به بازار عرضه کند.
آستون مارتین DB5 مخصوص جیمز باند برای کودکان
آستون مارتین با همکاری شرکت لیتل کار، از محصولی به نام آستون مارتین DB5 جونیور رونمایی کرده است. این خودرو نسخه‌ای کوچک شده از آستون مارتین DB5‌ اصلی است که برای استفاده کودکان ساخته شده است.
آستون مارتین DB5 جونیور طولی حدودا سه متر و عرضی بیشتر از یک متر دارد و تقریبا برابر دو سوم نسخه اصلی آستون مارتین DB5‌ است. برای سهولت در سوار و پیاده شدن، آستون مارتین نسخه کروک این خودرو را بازسازی کرده است.

لوازم لازم در ساخت خودرو به‌روز هستند و در حقیقت با یک باطن مدرن و ظاهری کلاسیک روبه‌رو هستیم. برای مثال شاسی این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و پیشرانه آن هم الکتریکی است.
قابلیت‌های باور نکردنی در آستون مارتین DB5
این پیشرانه قابلیت رانندگی در چند حالت مختلف را دارد. در حالت تازه کار قدرت آستون مارتین جونیور به یک کیلووات محدود می‌شود و نهایت سرعت قابل دسترسی با این خودرو ۱۹ کیلومتر بر ساعت است. محدوده برد DB5 جونیور در این حالت سی کیلومتر خواهد بود.
هنگامی که راننده تجربه مناسبی از نحوه کار آستون مارتین DB5 جونیور به‌دست آورد، می‌تواند خودرو را در حالت رانندگی خبره قرار دهد.
در این حالت قدرت خروجی موتور به ۵ کیلووات ساعت و سرعت به ۴۸ کیلومتر بر ساعت افزایش خواهد یافت. حالت رانندگی مسابقه هم نهایت قدرت و سرعت موتور را آزاد می‌کند تا راننده نهایت لذت را با DB5 جونیور تجربه کند.
شرکت لیتل کار نسخه‌ای سریع‌تر و قوی‌تر به نام استون مارتین ونتیج جونیور را هم در دست تولید دارد. این خودرو  قدرتی برابر با ۱۰ کیلووات تولید می‌کند اما هنوز سرعت نهایی این مدل هنوز اعلام نشده است.

هر دو مدل آستون مارتین DB5‌ جونیور و ونتیج جونیور از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بهره‌مند هستند و یک ترمز دستی عادی را هم در خود جای داده‌اند.
قیمت آستون مارتین DB5 جونیور حدود ۶۹۵۰۰ دلار تعیین شده است. اگر مشتری نسخه ونتیج را بخواهد، باید مبلغی معادل ۸۹۵۰۰ دلار را پرداخته و مدت بیشتری منتظر بماند.
منبع: CARSCOOPS

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 22 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.