آیبز اپل از مک مینی جدید با پردازنده‌‎ی M1 خود رونمایی کرد - آی بز

اپل دقایقی پیش از مک مینی (Mac mini) جدید خود که حالا به نخستین پردازنده‌های ساخت خود با نام M1 مجهز شده است و قیمت پایین‌تری دارد، رونمایی کرد.
رونمایی اپل از مک مینی طی رویداد One More Things این شرکت انجام شد که طی آن نسل جدیدی از دستگاه‌های اپل که به پردازنده‌های ساخت این شرکت مجهز شده‌اند، معرفی شدند.
تراشه‌ی M1 که ساختاری مشابه پردازنده‌های دستگاه‌های همراه اپل دارد، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را از جمله قدرت بسیار بهبود یافته و نیاز به فن ندارد.
مک مینی جدید در مقایسه با نسل قبلی که از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اینتل استفاده می‌کرد، ۳ برابر عملکرد بهتر در پردازنده و ۶ برابر عملکرد بهتر در گرافیک دارد. همچنین ابعاد مک مینی جدید در مقایسه با پرفروش‌ترین رایانه‌ی رومیزی (PC)، یک دهم است اما از عملکردی تا ۵ برابر سریع‌تر برخوردار است.
این دستگاه از دو پورت USB تایپ C بهره می‌برد که هم از تاندربولت و هم از USB نسخه‌ی ۴ پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا در نمایشگر Pro Display XDR تصاویری با وضوح ۶K اجرا کنند.
مشخصات اپل مک مینی M1Credit: Apple
اپل تأیید کرد که این دستگاه با کمک پردازنده‌ی M1 تا ۶۰ درصد مصرف انرژی پایین‌تری دارد و قابلیت ارتقاء آن تا ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی SSD وجود دارد. این شرکت همچنین برخی نمونه‌ها را برای بیان سرعت نسل جدید مک مینی اعلام کرده است، از جمله اینکه این مک مینی جدید کدها را در Xcode تا ۳ برابر سریع‌تر کامپایل می‌کند و یا در بازی Shadow of the Tomb Raider نرخ تصویری تا ۴ برابر بیشتر دارد.
مک مینی جدید با پردازنده‌ی M1 اپل با قیمت ۶۹۹ دلار دردسترس خواهد بود که ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از نسل قبلی است که از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کردند.
عکس کاور: مک مینی M1
Credit: Apple
منبع: Apple Insider

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 6 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها