آیبز اندروید ۱۲ برای سری گلکسی S21 منتشر شد؛ One UI 4 را امروز دانلود کنید! - آی بز

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، روند انتشار رابط کاربری One UI 4.0 مبتنی بر اندروید ۱۲ برای گوشی‌های گلکسی S21، S21 پلاس و S21 اولترا آغاز شد. سامسونگ حدود دو ماه قبل انتشار نسخه‌ی بتای One UI 4.0 را برای سری گلکسی S21 کلید زد و بیشتر ویژگی‌های نسخه‌ی نهایی این رابط کاربری در نسخه‌های بتای آن دیده می‌شود. اما در هر صورت در نسخه‌ی نهایی دیگر بسیاری از باگ‌ها برطرف شده‌اند و کاربران بدون نگرانی می‌توانند از آن بهره ببرند.

در One UI 4.0 امکانات زیادی برای شخصی‌سازی رابط کاربری ارائه شده و حالا کاربران راحت‌تر از گذشته می‌توانند رنگ و شکل و شمایل بخش‌هایی مانند هوم‌اسکرین، آیکون‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را تغییر دهند. همچنین ویجت‌ها هم تا حدی تغییر کرده‌اند و شخصی‌سازی این موارد هم ساده‌تر شده است.

روی هم رفته در One UI 4.0 با تغییرات زیادی روبرو خواهید شد که در یک مطلب دیگر به طور فصل به تمام ویژگی‌های جدید آن پرداخته‌ایم. با توجه به اینکه این رابط کاربری جدید از اندروید ۱۲ استفاده می‌کند، امکانات مربوط به حریم خصوصی هم افزایش پیدا کرده است. در One UI 4 اکنون کاربر می‌تواند به جدول زمانی هفتگی هر اپلیکیشن اشراف داشته باشد تا متوجه شود این اپلیکیشن طی روزهای گذشته اجازه‌ی دسترسی به چه بخش‌هایی از گوشی را داشته است.

One UI 4

همچنین گزینه‌ای برای نمایش دسترسی تمام اپلیکیشن‌ها به کلیپ‌برد،‌ میکروفون و دوربین هم وجود دارد تا کاربر بتواند به راحتی و در یک محیط به تمام این اطلاعات دسترسی داشته باشد. همچنین اگر اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌هایی به دوربین، میکروفون یا هر دوی آن‌ها دسترسی پیدا کرد، نشانگری در نوار وضعیت ظاهر می‌شود که کاربر با ضربه روی آن می‌تواند اطلاعات بیشتری پیرامون اینکه چه اپلیکیشنی و در چه زمانی اجازه‌ی دسترسی به این دو را داشته، دریافت کند.

برای دریافت آپدیت باید در بخش Settings به قسمت Software update سر بزنید تا ببینید که آیا آپدیت برای گوشی شما ارائه شده یا نه. مطابق همیشه، انتشار این آپدیت‌ها به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و به همین خاطر کاربران برخی کشورها زودتر از دیگران One UI 4.0 را دریافت خواهند کرد. سامسونگ اعلام کرده که به‌زودی دیگر گوشی‌های واجد شرایط هم One UI 4.0 مبتنی بر اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد.

منبع: Android Authority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها