آیبز آیپد پرو شاید اولین دستگاه مجهز به نمایشگر Mini LED باشد - آی بز

جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده از یکی از افشاگران باسابقه، Ming-Chi Kuo، نشان می‌دهند که به احتمال زیاد نسل جدید آیپد پرو اولین محصولی خواهد بود که اپل در آن از نمایشگر‌ی با تکنولوژی Mini LED استفاده خواهد کرد.
گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند با وجود اینکه اپل قصد دارد از نمایشگرهای Mini LED در دستگاه‌های مختلفی استفاده کند، اما هنوز با تأمین این نوع نمایشگرها برای دستگاه‌های مختلف خود با مشکلاتی روبه‌رو است.
Kuo در گزارشی که منتشر کرده مدعی شده است نسل جدید آیپد پرو‌ها اولین دستگاه‌های خواهند بود که اپل از نمایشگر‌های Mini LED در آن‌ها استفاده خواهد کرد. حدس‌ و گمان‌های قبلی که در رابطه با این موضوع منتشر شده بودند، پیش‌بینی می‌کردند اولین دستگاه‌هایی که اپل از این نوع نمایشگر در آن‌ها استفاده می‌کند نسل جدید مک‌ بوک‌ پرو‌های این شرکت یا آیمک‌ها هستند.
اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که هم اکنون تولیدکنندگان این نمایشگر‌ها در حال تولید آن‌ها برای سه ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ هستند. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این تأمین‌کنندگان به صورت تخمینی می‌توانند که ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه از این نمایشگرها را تولید کنند که در حدود %۵۰ درصد از پیش‌بینی‌های قبلی کمتر است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این کاهش در تولید به دلیل مشکلاتی است که در تولید ماژول این نمایشگرها وجود دارد.
با توجه به کاهش تولید این نمایشگرها، به نظر می‌رسد که اپل قصد داشته باشد برای پاسخ به نیاز بازار از تأمین‌‌کنندگان مختلفی برای تأمین نمایشگرهای Mini LED لازمش، استفاده کند. به طور حتم، یکی از کمپانی‌های که در زمینه‌ی تأمین این نمایشگرها با غول دنیای تکنولوژی یعنی اپل همکاری خواهد داشت Epistar است.
Kuo در بخشی دیگری از گزارش خود می‌گوید: «با توجه به اینکه محصولات تولیدی اپل در سراسر دنیا طرفداران خود را دارند، اپل به‌راحتی می‌تواند تأمین‌کنندگان مختلفی را با قیمت مناسب پیدا کند.»
او ادامه می‌دهد: «اپل در زمان پیدا کردن تأمین‌کنندگان جدید و همچنین کاهش قیمت و ریسک‌های موجود در تأمین قطعات، به احتمال زیاد طراحی این نمایشگر‌ها را با توجه به پتنت‌هایی که در اختیار دارد انجام خواهد داد، سیاست اپل در تأمین قطعات مختلف به این شکل است و نمایشگر‌های Mini LED از این قاعده مستثنی نیستند.»

برخی از تحلیلگران در رابطه با این موضوع عقیده دارند که پتنت‌هایی که کمپانی Epistar در ساخت نمایشگرهای Mini LED از آن استفاده می‌کند مانع از به کارگیری تأمین‌‌کنندگان ثانویه مانند Sanan Optoelectronics، Osram و Seoul Semiconductor خواهد شد.
البته Kuo که نظری مخالف با این تحلیلگران دارد، در گزارش قبلیش گفته بود که اپل به احتمال زیاد با شرکت Sanan برای تأمین نمایشگرهای Mini LED در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ همکاری خواهد داشت.
با توجه به این موضوع و همکاری اپل با کمپانی Sanan به نظر می‌رسد که با رفتن به سال ۲۰۲۱ هزینه‌های اپل در تأمین این نمایشگرها در حدود %۵۰ کاهش خواهد یافت. پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که علاوه بر کاهش %۵۰ قیمت این نمایشگرها در سال ۲۰۲۰، در سال ۲۰۲۱ اپل می‌تواند با حدود %۳۵ قیمت کمتر این نمایشگر‌ها را تأمین کند.
Kuo همچنین پیش‌بینی می‌کند که جنگ قیمتی بین اپل و دیگر تولیدکنندگان نمایشگرهای Mini LED که با اپل همکاری نمی‌کنند بر سر قیمت این نمایشگرها پیش بیاید.
او در ادامه می‌گوید: «ما اعتقاد داریم که زنجیره تأمین‌کننده قطعات چین جنگ قیمتی را با اپل آغاز خواهد کرد تا بتواند سهم بسیار بیشتری از بازار را در زمینه‌ی نمایشگرهای Mini LED به دست بیاورند.»
به طور حتم در این جنگ بر سر قیمت این نمایشگر‌ها، شرکت‌های چینی از مزیت‌هایی مانند نیروی کار ارزان قیمت و حمایت‌های دولت استفاده خواهند کرد.

Kuo یکی از اولین کسانی بود که پیش‌بینی کرد اپل قصد دارد از نمایشگرهای Mini LED در ماه مارچ (اسفند ماه) در نسل جدید آیپد پروهای ۱۲٫۹ و ۱۰٫۲ اینچی استفاده کند.
او گفت تا پایان سال ۲۰۲۰ اپل از نسل جدید آیپد مینی، آیمک پرو جدید و همچنین نسخه‌‌های جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچ و ۱۴ اینچ رونمایی خواهد کرد. با این وجود به نظر می‌رسد مشکلات کنونی دنیا، همه‌گیری بیماری کرونا و مشکلات به وجود آمده در تولید، باعث خواهند شد که رونمایی از برخی از این محصولات به سال ۲۰۲۱ موکول شود.
در نمایشگرهای Mini LED با قرار دادن هزاران LED در پشت یک صفحه‌ی LCD می‌توان که به شکل بهتری نور برخی از نقاط صفحه‌ی نمایشگر را کاهش داد که باعث خواهد شد رنگ‌های نمایش داده شده توسط این نمایشگر‌ها و همچنین نسبت کنتراست آن‌ها در مقایسه با نمایشگرهای LED متداول، بهبود چشم‌گیری را داشته باشد.
پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که اپل به احتمال زیاد در حدود ۵ سال از این تکنولوژی جدید استفاده خواهد کرد و بعد از آن شاهد استفاده از تکنولوژی دیگری مانند نمایشگر‌های Micro LED در محصولات آینده این شرکت خواهیم بود.

منبع: Appleinsider

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها