آیبز آیفون SE 3 5G به‌زودی وارد فاز تولید آزمایشی می‌شود - آی بز

این روز‌ها اخبار و شایعات زیادی در مورد آیفون اقتصادی اپل یعنی SE در فضای مجازی دست به دست می‌شود. در سال ۲۰۲۰، آیفون SE برای دومین بار با طراحی، دوربین و تراشه‌ی جدید به بازار عرضه شد. انتظار می‌رود غول کوپرتینویی نسل سوم آیفون SE را در سال ۲۰۲۲ در اختیار کاربران اپل قرار دهد. گزارشات اخیر نشان می‌دهد که آیفون SE 3 5G (یا SE 3rd gen یا SE 2022) می‌تواند در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ و به احتمال زیاد در ماه مارس ( اسفند و فروردین ماه) عرضه شود.

مشخصات احتمالی این گوشی اقتصادی اپل نیز منتشر شده و گزارش اخیر ITHome نیز همین موضوع را تایید می‌کند. در توضیحات این گزارش آمده که  آیفون SE 3 به‌زودی وارد مرحله‌ی تولید آزمایشی خواهد شد. اما باید خاطر نشان کنیم که گزارش ITHome با گزارش قبلی منتشر شده توسط DigiTimes که نشان می‌داد اپل سفارشات آیفون SE 3 را کاهش می‌دهد، تناقض دارد. زیرا بر اساس گزارش ITHome، اپل قصد ندارد تا تولید این نوع از گوشی‌های هوشمند اقتصادی خود را با کاهش روبرو کند. همچنین این خبرگزاری ادعا می‌کند که چندین فروشنده در حال آماده سازی محموله‌های آیفون SE 3 5G برای عرضه به بازار هستند.

شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد مشخصات نسل سوم آیفون SE وجود دارد که اکثریت آن‌ها بر این عقیده هستند که آیفون SE 3 5G بسیار شبیه به نسل قبلی خود است. طبق اطلاعات منتشر شده آیفون SE 3 همچنان از نمایشگر LCD بهره می‌برد. با توجه اینکه آیفون‌های ۱۳ مجهز به پنل OLED هستند، بنابراین می‌توان گفت که نسل سوم آیفون‌های SE تنها گوشی‌های اپل هستند که از نمایشگر LCD استفاده می‌کنند. گزارش شده که این گوشی با نمایشگر ۴/۷ اینچی LCD رتینا و حسگر اثرانگشت که در روی دکمه‌ی پاور قرار دارد عرضه خواهد شد و این یعنی که ممکن است در آیفون SE جدید فیس آیدی وجود نداشته باشد.

این خبر در حالی مطرح می‌شود که طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی درباره‌ی طراحی کاملا متفاوت این گوشی منتشر شده است. مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، چند ماه قبل همین موضوع را مطرح کرد و گفت آیفون SE 3 از نظر ظاهری تفاوتی با نسل فعلی ندارد اما همراه با سخت‌افزار بهتر و قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G راهی بازار خواهد شد. با توجه به این گزارش جدید، به نظر می‌رسد کاربران نباید انتظار طراحی متفاوتی از این گوشی داشته باشند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند با دوربین عقب بهبودیافته ۱۲ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

آیفون SE 3 از پردازنده‌ی A15 Bionic، اینترنت نسل پنجم (۵G) بهره می‌برد و همراه با ۳ گیگابایت رم وارد بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که اپل ممکن است سال آینده یک آیفون SE بزرگ‌تر با نام آیفون SE پلاس عرضه کند. ما اطلاعات زیادی در مورد آیفون SE با نمایشگر بزرگ نداریم، اما ITHome پیشنهاد می‌کند که این آیفون در صورت عرضه، می‌تواند ۴ گیگابایت رم داشته باشد.

تحلیلگران می گویند که آیفون SE 3 آینده می‌تواند توجه نزدیک به ۱.۴ میلیارد کاربر گوشی‌های هوشمند اندرویدی میان‌رده و حدود ۳۰۰ میلیون کاربر قدیمی آیفون را جلب خود کند. این شرکت تخمین می‌زند که حدود ۳۰ میلیون گوشی آیفون SE 3 در سال ۲۰۲۲ به فروش می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که فروش سالانه‌ی این آیفون به ۲۵۰ میلیون دلار خواهد رسید.

برای مقایسه باید خاطر نشان کنیم که اپل اولین نسل از آیفون SE خود را در مارس ۲۰۱۶ ( اسفند ماه ۹۴) عرضه کرد و در سپتامبر ۲۰۱۸ ( شهریور ماه ۹۷) تولید آن متوقف شد. نسل دوم آیفون SE در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ماه ۹۹) وارد بازار جهانی شد و فروش این گوشی‌ها همچنان ادامه دارد. این گوشی‌ها با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی درونی به ترتیب ۳۳۹ و ۴۹۹ دلار در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به فروش می‌رسد.

در نسل دوم این سری از آیفون ما شاهد تفاوت خاصی بین این گوشی و آیفون ۸ نیستیم. این گوشی هوشمند از نمایشگر ۴/۷ اینچی رتینا بهره می‌برد. حاشیه‌های بالا و پایین بزرگی در بالای این نمایشگر قرار دارد و دکمه هوم با سنسور Touch ID همچنان دیده می‌شوند. نسل دوم آیفون SE به یک دوربین در قاب پشتی و یک دوربین سلفی در قاب جلویی مجهز است که اگرچه عملکرد خوبی دارد، اما نسبت به میان‌رد‌ه‌های اندرویدی با دوربین‌های چندگانه یک ضعف برای آن به حساب می‌آید. آیفون SE 2020 به باتری کوچک ۱۸۲۱ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که با توجه به ابعاد این دستگاه ممکن است مناسب به‌نظر برسد، اما با استفاده‌ی معمولی عمر باتری مناسبی را ارائه نمی‌دهد.

در نهایت باید دید که آیفون SE 3 5G آیا می‌تواند با توجه به قابلیت‌هایش مورد استقبال کاربران اپل و حتی گوشی‌های اندرویدی قرار بگیرد یا نه.

منبع: ۹۱mobiles

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها