آیبز آیفون ۱۴ اپل با نمایشگر حفره‌دار در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود - آی بز

«مارک گورمن» از بلومبرگ در آخرین نسخه‌ی خبرنامه‌ی Power On، انتظارات خود را برای محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۲، از جمله سری آیفون ۱۴، مک‌بوک ایر بازطراحی شده با تراشه‌ی M2، آیپد پرو با شارژ بی‌سیم و غیره را مطرح کرده است. گورمن گفته که حداقل برخی از مدل‌های آیفون ۱۴ که اواخر امسال عرضه می‌شوند، همان‌ طور که از منابع دیگر مانند «مینگ چی کو» تحلیلگر معروف اپل شنیده‌ایم، طراحی مبتنی بر حفره‌ی نمایشگر دارند.

طراحی مبتنی‌ بر حفره‌ی نمایشگر، همان‌طور که در گوشی‌های سامسونگ دیده می‌شود، به صفحه‌نمایشی اشاره دارد که تنها یک حفره‌ی دایره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی در قسمت بالایی دارد. این طراحی منجر به حذف بریدگی نمایشگر می‌شود و احتمالا سیستم سنسور فیس آیدی به زیر نمایشگر خواهد رفت. به گفته‌ی گورمن، اپل در حال برنامه‌ریزی یک مک‌بوک ایر بازطراحی شده با تراشه‌ی جدید M2 است که به طور جزئی عملکردی سریع‌تر از تراشه‌ی M1 خواهد داشت.

او انتظار دارد که تراشه‌ی M2 یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای مانند تراشه‌ی M1 با پردازنده‌ی گرافیکی ۹ یا ۱۰ هسته‌ای داشته باشد که نسبت به گزینه‌های GPU هفت یا هشت هسته‌ای برای مک‌بوک ایر فعلی ارتقا یافته است. گورمن همچنین انتظار دارد که یک نسخه‌ی سیلیکونی کوچک‌تر اپل در دسکتاپ مک پرو سال جاری با حداکثر پردازنده‌ی ۴۰ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۱۲۸ هسته‌ای، همراه با یک مک مینی جدید و یک آی‌مک جدید بزرگ‌تر عرضه شود. سال ۲۰۲۲ باید سالی باشد که اپل انتقال خود را از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های طراحی شده سفارشی خود در مک‌ها تکمیل می‌کند.

زیرا هنگامی که اپل برای اولین بار برنامه‌های خود را در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ماه ۱۳۹۹) اعلام کرد، گفت که تکمیل این تغییر حدود دو سال طول خواهد کشید. قبل از گزارش جدید مارک گورمن، نشریه‌ی کره‌ای The Elec ادعا کرده بود که آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۴ پرو مکس به جای بریدگی، طراحی مبتنی بر حفره‌ی صفحه‌نمایش دارند. حتی مینگ چی کو هم ادعا کرده که مدل‌های آیفون ۱۴ از طراحی مبتنی بر حفره‌‌ِ نمایشگر بهره می‌برند. این گزارش‌های متعدد همگی وجود نمایشگر‌های حفره‌دار در سری آیفون ۱۴ را تایید می‌کنند.

اپل برای اولین بار بریدگی نمایشگر را با آیفون X معرفی کرد و از آن زمان تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. این بریدگی آرایه‌ی دوربین TrueDepth را در خود جای داده که شامل یک دوربین مادون قرمز، یک چراغ نورافکن، یک دوربین جلو و یک پروژکتور نقطه‌ای است. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس اپل به ارائه‌ی بریدگی نمایشگر ادامه خواهند داد، اما مدل‌های پرو این سری با یک حفره‌‌ی به شکل دایره‌ای جدید برای میزبانی از حسگرهای دوربین سلفی عرضه خواهند شد. برخی شایعات ادعا می‌کنند که این شرکت ممکن است یک معماری مبتنی بر لیزر برای فیس آیدی اتخاذ کند، در حالی که شایعه‌های دیگر حاکی از طراحی لنز unibody هستند که به غول فناوری آمریکایی کمک می‌کند اندازه‌ی ماژول دوربین جلو را کاهش دهد.

یکی از بزرگ‌ترین محصولات اپل در سال ۲۰۲۲، هدست AR/VR است که شایعه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. در همین راستا گورمن گفت که می‌توان آن را در کنفرانس WWDC 2022 معرفی کرد، اما او هشدار داد که بازه‌ی زمانی عرضه‌ی این محصول قبلا به تعویق افتاده است. حسگرهای سه بعدی که اپل در هدست خود قرار می‌دهد به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کوچک‌ترین حرکات دست و انگشتان را ثبت کنند.

همان‌طور که سنسورهای آیفون می‌توانند حرکات چهره را برای ساخت انیموجی تشخیص بدهند، هدست واقعیت افزوده‌ی اپل هم در زمینه‌ی تشخیص حرکات دست دقت بسیار زیادی خواهد داشت. این گجت به طور یکپارچه بین AR و VR جابه‌جا می‌شود تا تجربه‌‌ی یک هدست نوآورانه و پیشرفته را به کاربران ارائه دهد. در حالی که گزارش‌ها و شایعه‌های اخیر حاکی از آن بود که این هدست واقعیت ترکیبی برای انجام برخی وظایف پردازشی نیازمند اتصال به آیفون است، کو اما اعلام کرد که تراشه‌هایی که دستگاه را تغذیه می‌کنند، از پس کار‌های سنگین پردازی هم بر خواهند آمد.

طبق گفته‌ی، اپل همچنین قصد دارد در سال ۲۰۲۲ یک آیفون SE جدید با ۵G، یک آیپد پرو با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، یک نسخه‌ی جان سخت از اپل واچ و نمونه‌های دیگر را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. باید صبر کرد و دید که در روز‌های آینده چه اخبار دیگری در این خصوص منتشر می‌شود.

منبع: Macrumors

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها