آیبز آموزش اتصال به Valorant و League of Legends در ایران - آی بز

متأسفانه رایوت گیمز (Riot Games)، شرکت سازنده‌ی پرطرفدارترین موبا در این لیست یعنی لیگ افسانه‌ها (League of Legends) و البته بازی‌های چندنفره‌ی دیگری مثل بازی اکشن اول شخص ولورانت (Valorant) و بازی کارتی افسانه‌های رون‌ترا (Legends of Runeterra) آی‌پی ایران را تحریم کرده است. در این مقاله قصد داریم چهار روشی را که می‌توان با استفاده از آن‌ها این تحریم را دور زد شرح دهیم تا کاربران ایرانی هم بتوانند این بازی را تجربه کنند. با ما همراه باشید.
روش اول: استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی
بهترین، بی‌دردسرترین و البته گران‌ترین روش خریدن اکانت یک نرم‌افزار تغییر آی‌پی است. البته شاید بگویید نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی که گران نیستند، ولی نرم‌افزارهای ارزان جواب نمی‌دهند. لازم است که یک نرم‌افزار قوی مثل اکسپرس وی‌پی‌ان یا نورد وی‌پی‌ان بخرید که روی سرعت اینترنت‌تان تأثیر محسوسی به جا نگذارد. خریدن این نرم‌افزارها از سایت اصلی خیلی گران درمی‌آید و تازه نیازمند درگاه‌های خرید بین‌المللی مثل ویزا کارت و پی‌پل هستند که جور کردنشان در ایران دنگ‌و‌فنگ دارد، بنابراین بهتر است که اکانت‌های اشتراکی از سایت‌های ایرانی را بخرید. با جستجوی «خرید اکانت اکسپرس وی‌پی‌ان»‌ یا «خرید اکانت نورد وی‌پی‌ان» در گوگل می‌توانید سایت‌های مربوطه را پیدا کنید.
به‌شخصه از اکانت یک‌ساله‌ی اکسپرس استفاده می‌کنم که قیمت آن حدوداً دویست هزار تومن از آب درمی‌آید و تاکنون از آن راضی بوده‌ام. فقط حواستان باشد که در سایت‌های ایرانی اکانت کامپیوتر و گوشی جدا خریداری می‌شوند و شما باید نرم‌افزار مخصوص به کامپیوتر را انتخاب کنید.
روش دوم: استفاده از برنامه‌ی Taklol

اگر نمی‌خواهید پول نرم‌افزار تغییر آی‌پی دهید، برنامه‌ی تک‌لول بهترین روش برای وصل شدن به League of Legends و دیگر بازی‌های رایوت گیمز یعنی ولورانت (Valorant) و افسانه‌های رون‌ترا (Legends of Runeterra) است. این برنامه‌ی رایگان با هدف کمک به گیمرهای ایرانی برای تجربه‌ی بازی‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند ساخته شده و غیر از بازی‌های رایوت گیمز، فورتنایت (Fortnite)، اپکس لجندز (Apex Legends) و راکت لیگ (Rocket League) را هم پشتیبانی می‌کند.

استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است. کافی‌ست آن را از سایت taklol.ir دانلود کنید، فایل فشرده را اکسترکت کنید، فایل اجرایی TakLoL را باز کنید، چند ثانیه منتظر بمانید تا اتصال برقرار شود و بدون این‌که پینگ‌تان بالا پایین شود، لیگ آو لجندز و دیگر بازی‌های نامبرده را بازی کنید.
روش سوم: استفاده از برنامه‌های کاهش پینگ
در ایران تعداد زیادی برنامه‌ی کاهش پینگ وجود دارد که کاربردشان از اسم‌شان مشخص است. اما بعضی از این برنامه‌ها علاوه بر کاهش پینگ، به شما کمک می‌کنند تا به بازی‌هایی که آی‌پی ایران را تحریم کرده‌اند وصل شوید. در واقع این برنامه‌ها مثل یک جور نرم‌افزار تغییر آی‌پی عمل می‌کنند، با این تفاوت که کاربردشان به بازی‌هایی که تحت پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات‌اند محدود می‌شود.
برای پیدا کردن سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی برنامه‌ی کاهش پینگ، کافی‌ست عبارت «برنامه کاهش پینگ و رفع تحریم» را در گوگل جستجو کنید. قیمت این سرویس برای سرویس‌های سه‌ماهه حدودا پنجاه هزار تومن است.
روش چهارم: تغییر DNS
یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها در لیگ (و البته کل بازی‌های تحریم‌شده) تغییر آدرس DNS است. اساساً توضیح این‌که DNS (یا Domain Name Service) چیست از حوصله‌ی این مقاله خارج است، ولی گاهی با وارد کردن رقم DNS یک سرور خاص می‌توانید بدون استفاده از هیچ نرم‌افزاری به بازی‌ای که تحریم شده وصل شوید. متأسفانه بدی این روش این است که بسیاری از DNSها پس از مدتی از کار می‌افتند یا در لحظه‌ای که می‌خواهید به بازی وصل شوید کار نمی‌کنند. مثلا در حال حاضر من هیچ آدرس DNSای سراغ ندارم که با آن بتوان به لیگ وصل شد، ولی مطمئنم جایی این آدرس وجود دارد! این روش را صرفا برای خالی نبودن عریضه معرفی می‌کنم.
راه تغییر DNS بسته به سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید متغیر است. اگر راهش را بلد نیستید، عبارت «تغییر DNS برای [نام سیستم‌عامل‌تان]» را در گوگل جستجو کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 472 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 3 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.