آیبز مورتال کامبت و دیو کش از خجالت گودزیلا و کونگ درآمدند (باکس آفیس هفته) - آی بز

فیلم «مورتال کامبت» توانسته صدر جدول باکس آفیس را از چنگ «گودزیلا در برابر کونگ» در بیاورد و انیمه «دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن» (Demon Slayer the Movie: Mugen Train) هم با اقتدار در جایگاه دوم قرار گرفته است.

طی زمستان گذشته مجموع فروش آخر هفته‌ی فیلم‌های در حال اکران در آمریکا گاهی به ده میلیون دلار هم نمی‌رسید و به خاطر دنیاگیری کروناویروس و تعطیلی گسترده‌ی سینماها در سراسر جهان اغلب کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی اکران آثار پرهزینه‌ی خود را به تأخیر می‌انداختند؛ زیرا بسیاری از فیلم‌ها حتی موفق به بازگشت سرمایه هم نمی‌شدند. با آغاز بهار و شروع واکسیناسیون کرونا در غرب بعضی کمپانی‌های فیلم‌سازی تصمیم بر نمایش آثار بلاکباستری‌شان به طور هم‌زمان در سالن‌های سینما و سرویس‌های آنلاین گرفتند و این‌طور که پیداست این تصمیم از سوی سینمادوستان با استقال خوبی مواجه شده است.

برادران وارنر اوایل فروردین‌ماه فیلم «گودزیلا در برابر کونگ» را روی پرده برد و مطابق انتظارات این فیلم هیولایی توانست به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. برادران وارنر برای ساخت نبرد جدید گودزیلا و کونک ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرده بود و موفقیت تجاری فیلم برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت بود. گودزیلا در برابر کونگ در کمتر از ۱۰ روز موفق به بازگشت سرمایه شد و تا به امروز و پس از ۲۷ روز اکران بیش از ۲ برابر بودجه‌ی ساخت‌اش فروخته است. پس از این فیلم برادران وارنر مورتال کامبت جدید را به سینماها آورد و فانیمیشن هم با اکران «دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن» شانس خود در باکس آفیس را امتحان کرد که هر دوی این فیلم‌ها هم در نخستین آخر هفته‌ی نمایش عمومی‌شان عملکرد مناسبی داشته‌اند.

پس از گذشت دو دهه از تجربه‌های ناموفق مورتال کامبت در سینما، نیو لاین سینما و برادران وارنر این مجموعه را بازراه‌اندازی کرده‌اند و این‌طور که پیداست با فیلم بهتری در قیاس با مورتال کامبت‌های قبلی مواجه هستیم. مورتال کامبت جدید توانسته طی آخر هفته‌ی گذشته در آمریکا و بازارهای بین‌المللی به ترتیب ۲۳٫۳ و ۲۷٫۸ میلیون دلار بفروشد و مجموع درآمد خود را به ۵۱٫۱ میلیون دلار برساند. تا به این ساعت برای مورتال کامبت در پایگاه متاکریتیک بر اساس ۳۶ بررسی میانگین امتیاز ۴۴ از ۱۰۰ به ثبت رسیده و امتیاز این فیلم در راتن‌تومیتوز و IMDB به ترتیب ۵۵ از ۱۰۰ و ۶۴ از ۱۰۰ است.

ک. آستین کالینز از رولینگ استون در بخشی از نقد خود برای مورتال کامبت جدید نوشته است: «این فیلم یک دوره‌ی کلاس آموزشی برای ساخت صحنه‌های مبارزه نیست [منظور منتقد این است که صحنه‌های اکشن بی‌ایراد نیستند]، اما در قیاس با برخی از صحنه‌های اکشن استودیویی در سایر فیلم‌ها درجه یک به نظر می‌رسند. مورتال کامبت یک سرگرمی محض است و حتی برای القای حس‌های آشنا [از بازی‌های قدیمی] راه‌های تازه‌ای پیدا کرده است.» این درحالی‌ست که برخی منتقدان صحنه‌های اکشن فیلم جدید سایمون مک‌کوید را حوصله سربر و ضعیف خوانده‌اند و از میان آن‌ها به‌عنوان نمونه می‌توان به اندرو کراپ از پلی لیست اشاره کرد که درباره‌ی مورتال کامبت نوشته است: «با وجود صرف ۲۰۰ میلیون دلار بودجه، فیلم بیشتر شبیه به کازپلی است. ۲۰ سال طول کشید تا یک مورتال کامبت جدید ساخته شود و فکر می‌کنم آن‌ها باید چند سال بیشتر صبر می‌کردند!»

فیلم دیو کش در دی‌ماه سال گذشته در ژاپن اکران شد و توانست پس از ۱۹ سال به حکومت انیمیشن «شهر اشباح» بر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های ژاپن خاتمه دهد. فیلم دیو کش با نام کامل «دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن» که بر اساس مانگایی به نام «دیو کش: کیمتسو نو یائیبا» ساخته شده است طی ماه‌های گذشته در بازارهای بین‌المللی بیش از ۳۸۸ میلیون دلار فروخته که ۳۶۵ میلیون دلار آن مربوط به سینماهای ژاپن است. این فیلم بالاخره در آمریکا هم روی پرده رفت و طی آخر هفته‌ی گذشته با نمایش در ۱۶۰۰ سالن به فروشی ۲۱٫۱ میلیون دلاری رسید و جایگاه دوم جدول باکس آفیس را از آن خود کرد. باکس آفیس موجو رقم کلی فروش دیو کش در سراسر جهان تا به امروز را ۴۰۹٫۳ میلیون دلار اعلام کرده است.

مورتال کامبت و دیو کش

علاوه ‌بر این فیلم، یک سریال تلویزیونی هم بر اساس مانگا «دیو کش: کیمتسو نو یائیبا» ساخته شده است که در ژاپن و برخی دیگر از کشورهای آسیای شرقی بسیار محبوب است. در خلاصه داستان رسمی فیلم دیو کش آمده است: «تانجیرو کامادو و دوستانش از سپاه دیو کش، کیوجورو رنگوکو، هاشیرای شعله را برای تحقیق پیرامون یک سری اتفاق مرموز درباره‌ی ناپدید شدن افرادی در داخل قطاری دارای بی‌نهایت واگن همراهی می‌کنند. اما آن‌ها از این قضیه بی‌خبر هستند که اِنمو، آخرین لاور مون در بین دوازده کیزوکی هم سوار قطار است و تله‌ای برای آن‌ها آماده کرده است.»

برای دیو کش: کیمتسو نو یائیبا در پایگاه‌های IMDB، راتن‌تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز ۸۴ از ۱۰۰، ۱۰۰ از ۱۰۰ و ۸۲ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است. مایکل اردونا از نیویورک پست در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: «تماشای دیو کش برای طرفداران این مانگا ضروری است؛ اثری که دیدنش برای انیمه‌دوستان با حوصله بسیار لذت بخش خواهد بود، اما گاهی گیج کننده هم می‌شود.»

فیلم گودزیلا در برابر کونگ با ۲ پله تنزل در قیاس با آخر هفته‌ی گذشته با ۴٫۲ میلیون دلار فروش در سینماهای آمریکا به رتبه‌ی سوم باکس آفیس بسنده کرده است. گودزیلا در برابر کونگ پس از ۲۷ روز اکران در آمریکا و بازارهای بین‌المللی به ترتیب ۸۶٫۶ و ۳۲۰ میلیون دلار فروخته است.

تا به این ساعت در پایگاه IMDB بر اساس ۶۶ هزار رأی امتیاز گودزیلا در برابر کونگ ۶.۷ از ۱۰ است که نشان می‌دهد عموم فیلم‌بین‌ها از تماشای فیلم تا حدودی راضی بوده‌اند. در متاکریتیک هم ۵۵ نقد و میانگین امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ برای گودزیلا در برابر کونگ به ثبت رسیده که این امتیاز هم نشان از متوسط بودن فیلم دارد. ای. او. اسکات از نیویورک تایمز در بخشی از نقد خود برای این فیلم آورده است: «گودزیلا در برابر کونگ یک فیلم مجلل و با عظمت است که ادعای چندانی ندارد و خیلی هم با اصالت نیست.»

فیلم اکشن و مهیج «هیچ‌کس» (Nobody) با ۳۰ درصد کاهش فروش نسبت به هفته‌ی گذشته و درآمدی ۱٫۷ میلیون دلاری در جایگاه چهارم قرار گرفته است. هیچ‌کس بر اساس فیلم‌نامه‌ای از دریک کولستاد ساخته شده و بازیگران اصلی آن باب ادنکیرک، کانی نیلسن و کریستوفر لوید هستند. هیچ‌کس در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ (۱۴ آگوست ۲۰۲۰) اکران شود، اما به خاطر دنیاگیری کروناویروس نمایش آن تا اواخر اسفندماه گذشته به تعویق افتاد.

هیچ‌کس پس از ۳۲ روز نمایش در آمریکا، بازارهای بین‌المللی و در مجموع به ترتیب ۲۱٫۵، ۱۰ و ۳۱٫۶ فروخته است. این فیلم درباره‌ی مردی‌ست که به یک زن که توسط چند مرد مورد اذیت و آزار قرار گرفته، کمک می‌کند، اما این کار چندان به مذاق رییس یک گروه مافیایی و مواد فروش خوش نمی‌آید و اتفاقات داستان از اینجا آغاز می‌شود. امتیاز هیچ‌کس در IMDB، متاکریتیک و راتن‌تومیتوز به ترتیب ۷۷ از ۱۰۰، ۶۳ از ۱۰۰ و ۸۱ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد اگر به چنین آثار اکشن و هیجان‌انگیزی علاقه‌مند باشید، احتمالا از تماشای فیلم جدید ایلیا ویکتوروویچ نایشولر پشیمان نخواهید شد.

«رایا و آخرین اژدها»، انیمیشن جدید دیزنی با وجود آغاز قدرمندش در باکس آفیس نتوانست این فروش خوب را ادامه دهد و این هفته با ۱٫۷ میلیون دلار فروش به رتبه‌ی پنجم جدول هفتگی پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا رضایت داده است. این انیمشین پس از ۵۳ روز اکران در سینماهای آمریکا و بازارهای بین‌المللی به ترتیب ۳۹٫۹ و ۷۲٫۰۶ میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو رقم کلی فروش ماجراجویی‌های رایا و اژدهایش را تا آخر هفته‌ی گذشته ۱۱۱٫۹ میلیون دلار اعلام کرده است.

مورتال کامبت

انیمیشن رایا و آخرین اژدها داستان دختری به اسم رایا (با صداپیشگی کلی مری ترن) را روایت می‌کند که قصد دارد آخرین اژدها که اژدهایی آبی به نام سیسو (با صداپیشگی آکوافینا) است را پیدا کند و پدرش رییس بنجا (با صدا پیشگی دنیل داعه کیم) را از دست دروون نجات دهد. رایا در این سفر اودیسه‌وار از سرزمین­‌های مختلفی که در اختیار گروه‌ها و قوم‌های گوناگونی‌ست می‌گذرد و می‌بیند که چگونه جنگ میان دروون و انسان‌ها همه چیز را ویران کرده است. او همچنین با گروهی از بازماندگان که خانواده‌ی خود را در جنگ از دست داده‌اند، از جمله یانگ بون، بیبی نوئی و جنگجو تانگ ملاقات می­‌کند. رایا با دوستان جدیدش و تاک تاک، حشره محبوب و دوست‌داشتنی‌اش، باید با ناماری (با صدا پیشگی جما چان)، کسی از گذشته‌اش که کلید نجات کوماندرا است، روبه‌رو شوند.

اغلب منتقدان و سینمادوستان از انیمیشن رایا و آخرین اژدها راضی بوده‌اند و در راتن‌تومیتوز بر اساس ۲۱۸ بررسی و در IMDb بر اساس ۲۵ هزار رأی به ترتیب امتیازات ۹۵ از ۱۰۰ و ۷۵ از ۱۰۰ برای اثر جدید دیزنی ثبت شده است. برایان لوری در بخشی از یادداشت خود برای این انیمیشن آورده است: «پیام عمیق رایا و آخرین اژدها درباره‌ی تفرقه و بی‌اعتمادی است که یک امپراطوری افسانه‌ای را به کام نابودی می‌کشد.»

میزان فروش فیلم ترسناک «نامقدس» (The Unholy) به کارگردانی ایوان اسپیلوتوپولوس نسبت هفته‌ی قبل ۲۸ درصد کاهش یافته و این فیلم فراطبیعی با ۱٫۴ میلیون دلار فروش در مکان ششم قرار گرفته است. نامقدس بر اساس رمان «معبد» نوشته جیمز هربرت ساخته شده و از میان بازیگران آن می‌توان به جفری دین مورگان، کیتی اسلتون، ویلیام سدلر، دیوگو مورگادو، کریکت براون و کری الویس اشاره کرد. در خلاصه داستان رسمی نامقدس آمده است: «دختری کم‌شنوا با مریم مقدس دیدار می‌کند و پس از آن می‌تواند به‌خوبی بشنود و صحبت کند و حتی بیماران را هم شفا دهد. در حالی که مردم برای دیدن معجزات این دختر سرازیر می‌شوند، اتفاقات شومی رقم می‌خورد و این پرسش به میان می‌آید که آیا دخترک توسط مریم مقدس شفا پیدا کرده یا پای موجودات شیطانی در میان است؟»

امتیاز این فیلم ترسناک در آی‌ام‌دی‌بی ۵۲ از ۱۰۰ است و در متاکریتیک هم بر اساس ۱۵ نقد میانگین امتیاز ۳۶ از ۱۰۰ برای آن ثبت شده است. تنها نقد مثبت نامقدس مربوط به اوون گلیبرمن از ورایتی بوده و سایر منتقدان نگاهی متوسط یا منفی به آن داشته‌اند.

فیلم لایو اکشن «تام و جری» کماکان فروش قابل قبولی دارد و این هفته با ۷۲۰ هزار دلار فروش و دو پله سقوط در قیاس با هفته‌ی گذشته مکان هفتم جدول را تصاحب کرده است. مجموع فروش تام و جری پس از ۶۰ روز نمایش ۱۰۲٫۳ میلیون دلار اعلام شده که ۴۳٫۵ میلیون دلار آن مربوط به سینماهای آمریکا و ۵۸٫۸ میلیون دلار آن مربوط به بازارهای بین‌المللی است.

داستان جدیدترین نسخه‌ی سینمایی «تام و جری» از آنجایی شروع می‌شود که این موش و گربه‌ی دوست‌داشتی از خانه‌اشان بیرون می‌شوند و به ناچار به یک هتل می‌روند. در همین اثنا قرار است یک جشن عروسی مجلل هم در هتل برگزار شود، اما دعواهای تام و جری در نخستین دیدارشان همه چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. کارگردانی فیلم جدید تام و جری را تیم استوری بر عهده داشته است که او را بیشتر به خاطر «چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای» می‌شناسیم. از میان بازیگران لایو اکشن تام و جری هم می‌توان به کلویی گریس مورتس، مایکل پنیا و کن جیونگ اشاره کرد.

تا به این ساعت برای تام و جری ۲۰۲۱ در پایگاه راتن تومیتوز ۵۲ بررسی و میانگین امتیاز ۲۵ از ۱۰۰ به ثبت رسیده و در متاکریتیک هم بر اساس ۱۴ بررسی امتیاز این فیلم ۳۱ از ۱۰۰ است. از میان نقدهای مهم نوشته شده برای تام و جری جدید تنها بررسی نسبتا مثبت مربوط به پیتر دبروژ از رسانه‌ی ورایتی است و مابقی منقدها و رسانه‌های سرشناس نگاهی متوسط یا ضعیف به این فیلم داشته‌اند. به‌عنوان نمونه تریسی براون از لوس آنجلس تایمز در بخشی از نقد خود آورده است: «اگر شما به دنبال تجربه‌ی حس و حال و تماشای خشونت خاص تام و جری هستید، بهتر است به جای دیدن این فیلم لایو اکشن به سراغ فیلم‌های کوتاه یا برخی قسمت‌های سریال تلویزیونی تام و جری بروید.»

مورتال کامبت و باهم باهم

فیلم تازه وارد «باهم باهم» (Together Together) پس از ۴ روز نمایش در ۶۶۵ سالن سینما ۵۲۲ هزار دلار فروخته و در جمع پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته‌ی گذشته آمریکا قرار گرفته است. این فیلم کمدی به نویسندگی و کارگردانی نیکول بکویث برای اولین بار در جشنواره‌ی ساندنس به نمایش در آمد. در خلاصه داستان باهم باهم آمده است: «هنگامی که یک دختر جوان رحم‌اش را به یک مرد ۴۰ ساله اجاره می‌دهد، این دو غریبه در می‌یابند که ارتباط غیرمنتظره‌ای میان آن‌ها در حال شکل‌گیری است که مرزهای روابط، دوستی و چیستی عشق در نظرشان را به چالش می‌کشد.»

فیلم نوجوان‌پسند «دختری که به معجزه اعتقاد دارد» (The Girl Who Believes in Miracles) توانسته طی آخر هفته‌ی گذشته با نمایش در ۹۴۱ سالن به فروش ۳۴۲ هزار دلاری در آمریکا برسد. این فیلم در نخستین روزهای نمایش‌اش تنها در ۶۰۰ سالن روی پرده می‌رفت، اما استقبال خانواده‌های آمریکایی از آن موجب افزایش تعداد سالن‌های نمایش دهنده فیلم ریچ کورل شد. دختری که به معجزه اعتقاد دارد فعلا در کشورهای اروپایی و آسیایی روی پرده نرفته و باکس آفیس موجو مجموع فروش آن پس از ۲۵ روز اکران در آمریکا را ۲٫۴ میلیون دلار اعلام کرده است. از میان بازیگران این فیلم می‌توان به اوستین جانسن در نقش اصلی، پیتر کایوتی، میرا سوروینو و کوین سوربو اشاره کرد.

بر خلاف اکثر مردم سارا هاپکینز (با بازی اوستین جانسن) اعتقاد راسخی به خدا دارد و هنگامی که یک واعظ از معجزات شگفت‌انگیز ایمان و باورهای اعتقادی می‌گوید، سارا تصمیم می‌گیرد برای حل مشکلات دست به دعا ببرد. با دعاهای سارا خیلی زود سایه‌ی بدبختی و بدبیاری از سر مردم شهر کنار می‌رود، اما واکنش رسانه‌ها و مردم زندگی این دختر خوش‌قلب را به سمت و سویی جدید و غیرقابل پیش‌بینی می‌برد.

فیلم درام تاریخی «پِیک» (The Courier) که با نام «آیرون بارک» هم شناخته می‌شود با بازی بندیکت کامبربچ آخر هفته‌ی گذشته به طور متوسط با نمایش در ۷۱۳ سالن ۲۶۴ هزار دلار فروخته و مکان دهم باکس آفیس را از آن خود کرده است. پِیک از چند روز قبل در کشورهای اروپایی هم روی پرده رفته و این بازارها تا به امروز ۳٫۵ میلیون دلار فروخته تا مجموع درآمد خود را به ۹٫۵ میلیون دلار برساند.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «گرویل وین، یک جاسوس برتانیایی است که در خلال جنگ سرد سعی دارد بحران موشکی کوبا را خاتمه دهد.» تا به امروز بر اساس ۱۴۳ بررسی امتیاز قابل اعتنای ۸۷ از ۱۰۰ برای این فیلم در پایگاه راتن‌تومیتوز ثبت شده است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
مورتال کامبت
Mortal Kombat
۱ ۲۳٫۳ ۲۳٫۳
دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن
Demon Slayer the Movie: Mugen Train
۱ ۲۱٫۱ ۲۱٫۱
گودزیلا در برابر کونگ
Godzilla vs. Kong
۴ ۴٫۲ ۸۶٫۶
هیچکس
Nobody
۵ ۱٫۷ ۲۱٫۵
یارا و آخرین اژدها
Raya and the Last Dragon
۸ ۱٫۷ ۳۹٫۹
نامقدس
The Unholy
۴ ۱٫۴ ۱۱٫۶
تام و جری
Tom and Jerry
۹ ۰٫۷ ۴۳٫۵
باهم باهم
Together Together
۱ ۰٫۵ ۰٫۵
دختری که به معجزه اعتقاد داشت
The Girl Who Believes in Miracles
۴ ۰٫۳ ۲٫۴
پِیک / آیرون باک
The Courier
۶ ۰٫۲ ۵٫۹

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: Box Office Mojo

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : هنر و سینما تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.