آیبز ۱۷ گیاه آپارتمانی بسیار زیبا که نمی‌توانید از آن‌ها چشم بردارید - آی بز

اگر دوست دارید خانه‌ی خود را با زیبایی خیره‌کننده و رنگارنگ گل‌های آپارتمانی تزیین کنید، این فهرست به دردتان می‌خورد. البته تمام گل‌های آپارتمانی زیبا هستند و هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. ولی بعضی از آن‌ها ظاهر یا رنگ متفاوتی دارند و باعث می‌شوند رنگ‌های جدید و خاص به دکوراسیون خانه‌ی شما اضافه شود. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا زیباترین گیاهان آپارتمانی را معرفی کنیم.

هر خانه‌ای به گل‌ و گیاه نیاز دارد

نگهداری گل‌وگیاه در خانه یکی از بهترین روش‌ها برای عوض کردن حال و هوای خانه و شادتر کردن محیط زندگی است. به‌خصوص اگر گل‌ها و گیاهانی انتخاب کنید که ظاهری خاص و متفاوت یا رنگ‌های متنوعی داشته باشند. البته نگهداری بعضی از این گیاهان آپارتمانی کار راحتی نیست. بعضی از آن‌ها نیازهای ویژه‌ای دارند که باید به آن توجه کنید. بعضی دیگر به نور نسبتاً زیاد نیاز دارند که در خانه‌های آپارتمانی امروز، نگهداری آن‌ها سخت است. برای اینکه مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی را بشناسید، لینک زیر را بخوانید:

اگر دنبال گل‌ها و گیاهانی هستید که به نور کم نیاز دارند، مطلب زیر را دنبال کنید:

و اگر حوصله، وقت و شرایط نگهداری از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی متنوع را دارید در ادامه زیباترین گیاهان آپارتمانی را بشناسید.

۱. فیکوس لیراتا یا انجیر ربابی

فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا که با نام انجیر ربابی هم معروف است، یکی از انواع فیکوس است که برگ‌های زیاد و به رنگ تیره دارد. این گیاه را معمولاً به عنوان گیاه آپارتمانی نگهداری می‌کنند ولی در فضای باز هم در بعضی مناطق کاشته می‌شود. نگهداری آن تقریباً راحت است و چون برگ‌های زیاد و انبوهی دارد، حال و هوای خاصی به دکور خانه‌ی شما می‌دهد.

۲. همیشه‌سبز چینی یا آگلونمای قرمز

این گیاه همیشه‌سبز، رنگ‌های مختلفی دارد. هم در طیف سبز وجود دارد و هم در طیف قرمزرنگ. نگهداری از این گیاه راحت است و فقط کافی است هر زمانی که خاک گلدان شروع به خشک شدن کرد، آن را آب بدهید. این گیاه آپارتمانی زیبا رشد سریعی دارد و در نور کم هم می‌تواند رشد کند. به همین دلیل برای نگهداری در فضاهای بسته مثل اتاق، دفتر کار و حتی اتاق خواب مناسب است.

۳. گیاه آلومینیومی یا پیله‌آی کادییِری

پیله‌آ

این گیاه را بیشتر از هر چیز به‌خاطر رده‌های نقره‌ای رنگی که روی برگ‌هایش وجود دارد می‌شناسند و به همین دلیل به آن آلومینیومی می‌گویند. این خطوط آلومینیومی روی برگ‌های سبز براق، توجه هر کسی را جلب می‌کنند. گیاه آلومینیومی یکی از گیاهان آپارتمانی است که نگهداری از آن راحت است. در واقع اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معمولاً در نگهداری گل و گیاه موفق نمی‌شوید، بدون هیچ زحمتی می‌توانید این گیاه را نگهداری کنید.

۴. کالاتیا ماکویانا یا کالاتیای مدالیون

این گیاه زیبا دارای برگ‌هایی به رنگ سبز تیره است و نقش و نگارهایی سفید رنگ شبیه پر روی برگ‌ها دارد. تضاد زیبایی که روی برگ‌های این گیاه وجود دارد، زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن می‌دهد. پشت برگ‌های بیضی‌شکل این گیاه، همین طرح تکرار شده ولی رنگ آن بنفش است. این گیاه ظاهری بسیار متمایز و زیبا دارد، برای تزیین و دکوراسیون منزل و محیط کار ایدئال است و جالب است بدانید که یکی از گیاهانی است که می‌تواند هوا را تصفیه کند. علاوه بر این، گیاه کاملاً بی‌خطر است و برای کودکان و حیوانات خانگی، مسموم‌کننده نیست.

۵. کاکتوس مدادی یا گیاه بیدار

کاکتوس مدادی

این کاکتوس با ظاهری خاص و زیبا را به شیره‌ی سمی‌اش می‌شناسند؛ بنابراین موقع جابه‌جایی این گیاه و نگهداری از آن باید مراقب باشید. با وجود این، یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب است. این گیاه به نور متوسط تا زیاد نیاز دارد و لازم نیست مرتب به آن آب بدهید. این گیاه هوای خشک را دوست دارد. در نتیجه در هر اتاقی می‌توانید آن را نگه دارید.

۶. کَرچَک هندی یا کروتون پترا

این گیاه زیبا و متمایز، برای کسانی که دنبال گیاهان آپارتمانی با رشد خوب و نگهداری کم می‌گردند، گزینه‌ی مناسبی است. آن چیزی که باعث زیباتر شدن و متمایز شدن این گیاه از سایر گیاهان آپارتمانی شده، ترکیبی از رنگ‌های زرد و نارنجی و کهربایی برگ‌های آن است. به غیر از رنگ‌های متمایز، خطوط زیبایی روی برگ‌ها دارد که بر جذابیت آن می‌افزاید. این گیاه در بیشتر اوقات باید در نور زیاد و غیرمستقیم نگهداری شود.

۷. فیتونیا

فیتونیا از زیباترین گل‌های آپارتمانی

فیتونیا یکی دیگر از گل‌های آپارتمانی زیبا است که می‌توانید به دکوراسیون خانه اضافه کنید و از شور و هیجانی که به خانه می‌دهد لذت ببرید. رگبرگ‌های سفید این گیاه باعث جذابیت ظاهری برگ‌های آن شده است. برگ‌های آن کوچک و انبوه است که زیبایی این گل را دوچندان می‌کند. این گیاه محیط روشن و نور غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد و خاک مرطوب را دوست دارد. البته نباید اجازه دهید که خاک آن خیلی خیس شود یا خشک بماند. این گیاه چون رطوبت را دوست دارد باید گاهی غبارپاشی شود. شاید نگهداری از آن سخت به نظر برسد ولی لذتی که از غبارپاشی آن می‌برید و ظاهر خیره‌کننده‌ای که دارد، ارزش دارد که برای نگهداری فیتونیا وقت بگذارید.

۸. مارانتا لوکونورا

این گیاه زیبا برگ‌های بزرگ و بیضی‌شکل دارد که شب‌ها به طرف بالا حالت می‌گیرند. در واقع جمع‌ شدن و باز شدن برگ‌ها مرتباً اتفاق می‌افتد و طبیعی است. متخصصان گیاه‌شناسی این چرخه‌ی روزانه را ریتم شبانه‌روزی می‌نامند. تنها کاری که برای این گیاه باید انجام دهید این است که آن را در محیط پرنور ولی با نور مستقیم قرار دهید و خاک آن را همیشه مرطوب نگه دارید.

۹. سرخس آشیانه

سرخس آشیانه

این سرخس زیبا بومی جنوب شرقی آسیا است و به‌ خاطر برگ‌های زیبا و متمایزی که دارد، یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی است. نگهداری از سرخس آشیانه راحت است و هوای گرم و مرطوب را دوست دارد. در نتیجه می‌توانید آن را در محیط‌هایی از خانه که معمولاً گرم و مرطوب هستند مثلاً آشپزخانه نگهداری کنید. آن را باید در نور زیاد و غیرمستقیم قرار دهید. دمای اتاق برای نگهداری این گیاه در فضای داخلی خانه مناسب است.

۱۰. رز صحرایی

رز صحرایی در آب‌ و هوای گرم‌تر به‌خوبی رشد می‌کند. اگر پنجره‌ای جنوبی یا غربی دارید، بهترین جا برای نگهداری این گل است. در مناطقی که سرما نداشته باشند، این گیاه در تمام طول سال گل می‌دهد و مراقبت از آن سخت نیست. گل‌های قرمز و زیبای این گیاه، بهتر از هر وسیله‌ی تزیینی دیگر می‌توانند جذابیت خاصی به دکوراسیون خانه‌ی شما بدهند.

۱۱. نخل خوشبختی

نخل خوشبختی

نخل خوشبختی علاوه بر اینکه اسم جالبی دارد، ظاهر آن هم بسیار زیبا است. برگ‌های بنفش با رگه‌های صورتی دارد که باعث می‌شود بهترین گزینه برای افزودن کمی رنگ و تضاد به دکوراسیون‌های یکنواخت باشد. این گیاه را می‌توانید در فضای بسته هم پرورش دهید. در برابر خشکی تحمل زیادی دارد و نیازمند نور زیاد است. اگر آن را در فضای بسته نگهداری می‌کنید باید مطمئن شوید که هم نور مستقیم و هم نور غیرمستقیم دریافت می‌کند.

۱۲. اگزالیس

اگزالیس از زیباترین گل‌های آپارتمانی

گیاه اگزالیس بدون تردید یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی است. در رنگ‌های مختلف سبز و بنفش وجود دارد و برگ‌های آن به شکل پر پروانه است. این گیاه نور متوسط تا زیاد را دوست دارد و گل‌های سفید یا صورتی می‌دهد. اگزالیس خاک نسبتاً مرطوب را ترجیح می‌دهد.

۱۳. لیندا

زیباترین گل‌های آپارتمانی

لیندا یکی دیگر از زیباترین گل‌های آپارتمانی است که در هر دکوراسیونی می‌درخشد. این گیاه به نگهداری کمی نیاز دارد و لازم نیست آن را زیاد آب بدهید در نتیجه مراقبت از آن بسیار راحت است. این گیاه رشد آهسته‌ای دارد به همین خاطر لازم نیست مرتب گلدان آن را عوض کنید.

۱۴. شفلرا یا درخت چتری

شفلرا هم برای فضای داخلی منزل و هم برای فضای باز، گزینه‌ی مناسبی است. ارتفاع آن به ۲ متر و نیم هم می‌رسد. شاخه‌های بلند با برگ‌های پهن و زیبا دارد. این گیاه بومی تایوان است و در آب‌ و هوای استوایی رشد بسیار خوبی دارد. در طبیعت این گیاه روی سایر درخت‌ها رشد می‌کند. در تابستان گل‌های کوچک قرمز می‌دهد. البته در صورتی گل می‌دهند که در شرایطی مثل محیط بومی این گیاه نگهداری شوند و در فضای باز باشند. اگر آن را در فضای بسته نگهداری کنید، گل دادن آن بسیار نادر اتفاق می‌افتد یا اصلاً گل نمی‌دهد.

۱۵. بنفشه‌ی آفریقایی

بنفشه آفریقایی

یکی از زیباترین گیاهان گل‌دار دنیا، بنفشه‌ی آفریقایی است. این گیاه به طور مرتب در تمام ۱۲ ماه سال گل می‌دهد. علاوه بر این رشد آن سریع و راحت است. تمام چیزی که نیاز دارد هوای گرم و نور فیلتر شده از پشت پنجره است. خاک آن را باید مرطوب نگه دارید؛ نه خیلی خیس و نه خشک.

۱۶. گیاه غوره‌ای

گیاه غوره‌ای یا ساکولنت رشته‌ی مروارید یک گیاه رشته‌ای است که طول رشته‌های آن به چند متر هم می‌رسد. می‌توانید آن را کنار نرده‌ها بکارید تا روی نرده‌ها رشد کند. نگهداری از این گیاه بسیار راحت است بنابراین برای کسانی که زیاد فرصت نگهداری از گل‌وگیاه ندارند، گزینه‌ی خوبی است. می‌توانید آن را در گلدان‌های آویز بکارید تا زیبایی آن دوچندان شود. در برابر خشکی تحمل زیادی دارد بنابراین لازم نیست مرتب آن را آب بدهید. به همین خاطر اگر اهل مسافرت هستید، با خیال راحت می‌توانید این گیاه را نگهداری کنید.

۱۷. گل چمچه‌ای یا اسپاتی فیلوم

زیباترین گل‌های آپارتمانی

این گیاه بزرگ و زیبا، برگ‌هایی به شکل نیزه و به رنگ سبز براق دارد و گل‌های کوچک آن روی سنبله‌ای استوانه‌ای و سفیدرنگ قرار دارد. نگهداری از آن راحت است و می‌توانید هوای خانه را از برخی مواد شیمیایی تصفیه کند. در مکان‌های سایه‌دار رشد بهتری دارد و در محیط‌های با نور کم هم می‌تواند گل بدهد.

شما کدام‌ یک از این گل‌های آپارتمانی را در خانه دارید؟ به نظر شما زیباترین گل‌های آپارتمانی کدامند؟

منبع: Sassytownhouseliving

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 151 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 28 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.