آیبز پلی‌استیشن با همکاری سازندگان هیلو، دستینی و کال آو دیوتی بازی چند نفره می‌سازد - آی بز

به نظر می‌رسد رویه‌ی کاری پلی‌استیشن در نسل جدید برای گسترش لیست بازی‌های خود، نه خرید استودیوی بیشتر، بلکه همکاری و سرمایه‌گذاری با استودیوهای خارجی مختلف است. سونی خبر داده است که سرمایه‌گذاری ساخت یک بازی چند نفره‌ی آنلاین در استودیوی بازی‌سازی «فایرواک» (Firewalk Studios) را بر عهده گرفته است. این بازی به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ساخته می‌شود.

نکته‌ی مهم درباره‌ی این استودیوی تازه تأسیس، سابقه‌ی کاری اعضای آن است. تعدادی از طراحان سابق بازی‌های آنلاین مختلف اعم از دستینی، هیلو، ایپکس لجندز و کال آو دیوتی در استودیوی فایرواک گرد هم آمده‌اند تا یک بازی آنلاین چند نفره‌ی کاملا جدید بسازند. سونی هم گویا نه به‌تازگی و بلکه دو سه سال پیش با آن‌ها وارد مذاکره شده تا طبق گفته‌ی خودشان، تهیه‌کنندگی نسل بعدی بازی‌های آنلاین را به دست بگیرند.

اطلاعاتی از اولین بازی استودیوی فایرواک در دست نیست. نه می‌دانیم با چه سبکی از بازی طرف هستیم و نه زمانی برای عرضه یا حتی رونمایی آن اعلام شده است. حتی مشخص نیست که آیا این بازی مختص پلی‌استیشن ۵ ساخته می‌شود یا آن را روی پلی‌استیشن ۴ هم خواهیم دید. البته که استودیوی فایرواک مشخصا در توضیح بازی بعدی خود نوشته که آن‌ها مشغول ساخت یک بازی تراز اول چند نفره برای نسل بعد هستند.

دستینی 2

تعداد زیادی از اعضای استودیوی فایرواک پیش‌ از این روی دستینی و در شرکت بانجی کار کرده‌اند. (عکس از دستینی ۲)

استودیوی فایرواک در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است و مذاکرات سونی با آن‌ها برای تهیه‌کنندگی اولین ساخته‌اشان، از همان زمان با آن‌ها آغاز شده است. «هرمن هولست»، مدیر استودیوهای بازی‌سازی سونی، درباره‌ی این تصمیمشان و همکاری با استودیوی فایرواک، به وب‌سایت آی‌جی‌ان گفته است: «استودیوی فایرواک متشکل از مجموعه‌ای طراح مستعد است که همگی چه به صورت گروهی و چه انفرادی، سابقه‌ی کار روی بازی‌های جذابی را دارند. با این حال، آن‌ها یک تیم جدید هستند. کار کردن با فایرواک، دو نکته‌ی بزرگ برای ما دارد. از یک طرف، می‌توانیم از همان ابتدای تأسیس استودیو با آن‌ها کار کنیم، در نتیجه مراحل جادویی و ابتدایی ساخت بازی را که پر از کنجکاوی و بررسی راه‌های جدید و تازه ساخت یک بازی است را از دست نخواهیم داد. از طرف دیگر، واضح است که آن‌ها تجربه‌ی بسیار زیادی دارند.»

«تونی سو» مدیر استودیوی بازی‌سازی فایرواک هم درباره‌ی این همکاری اضافه کرده است: «ما روی طراحی‌های اولیه‌ا‌مان تمرکز کردیم که از همان ابتدا برای ساختش بسیار هیجان داشتیم و با سونی در سال ۲۰۱۸ ملاقات کردیم. از همان ملاقات اول، آن‌ها نسبت به تمام استودیو و تیم بازی‌سازی و همچنین پروژه‌ای که در دست داشتیم علاقه‌ی بسیاری نشان دادند.» تونی سو پیش از این به‌عنوان مدیر تولید دستینی در اکتیویژن فعالیت می‌کرده است.

بازی تراز اول و چند نفره‌ی پلی‌استیشن به چه شکل خواهد بود؟

مشخصا چیزی از بازی نمی‌دانیم. استودیوی فایرواک حرفی از خود بازی نزده و تنها گفته که با یک بازی چند نفره طرف هستیم. مشخص نیست که آیا با یک بازی آنلاین کلان طرف هستیم که بازی‌کننده‌ها در دنیای آن همدیگر را می‌بینند یا یک بازی سنتی و معمول چند نفره، بتل رویال، ادغام همه‌ی این‌ها یا حتی چیزی کاملا متفاوت. البته که با توجه به سابقه‌ی کاری سازندگان این بازی جدید، می‌توانیم احتمالا انتظار دیدن عناصری یکسان از بازی‌های معروف و بزرگ و آنلاین، در عین ارائه‌ی تعدادی نکته‌ی تازه را داشته باشیم.

با این حال، صحبت‌های هرمن هولست درباره‌ی ایده‌های بازی‌سازی پلی‌استیشن، ممکن است کمی هم به این بازی جدید اشاره داشته باشد. هرمن هولست می‌گوید که بازی آنلاین استودیوی فایرواک با عقیده‌ی بازی‌سازی و معمول پلی‌استیشن همخوانی دارد و به همین دلیل، همکاری با آن‌ها در ساخت این بازی بسیار منطقی بوده است.

هولست توضیح داده است: «به‌عنوان کسانی که در استودیوهای بازی‌سازی پلی‌استیشن مشغول به کار هستیم، خود را قصه‌گو می‌دانیم. البته که این موضوع تنها کاری که ما انجام می‌دهیم را در بر نمی‌گیرد، چون به نظرم بازی‌های متنوع و متفاوت زیادی را ارائه می‌دهیم، اما برخی از محبوب‌ترین بازی‌هایمان در واقع تجربه‌های داستان‌محور و تک‌نفره هستند و همیشه هم این روند را ادامه خواهیم داد و از این سبک بازی‌ها خواهیم ساخت.»

دستینی 2

مدیر استودیوهای بازی‌سازی سونی می‌گوید که این بازی چند نفره‌ی آنلاین هم باید مثل دیگر ساخته‌های سونی داستان خوب داشته باشد. (عکس از دستینی ۲)

او درباره‌ی بازی جدید استودیوی فایرواک ادامه داده: «تیم بازی‌سازی فایرواک، آن‌ها هم قصه‌گو هستند و سابقه‌ی کاری‌اشان، توانایی آن‌ها در ارائه‌ی خلاقیت و ایده‌های نو را به تصویر کشیده است. آن‌ها حاضرند تا ریسک کنند و چیزهای جدیدی بسازند. وقتی زمانش فرا رسید و آن‌ها آماده بودند، از اینکه چگونه می‌خواهند در قصه‌گویی و روایت بازی‌های ویدیویی هم ایده‌های جدیدی مطرح کنند، صحبت خواهند کرد؛ آن هم مشخصا در بازی‌های چند نفره.»

«رایان الیس»، کارگردان بازی در استودیوی فایرواک، که پیش از این کارگردانی بازی‌های بانجی و مشخصا دستینی را بر عهده داشت، در توضیح صحبت‌های هرمن هولست اضافه کرده است: «هرمن کاملا درست می‌گوید. داستان هسته‌ی ماجراست. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تجربه‌ی چند نفره، پاسخ به این سؤال است که داستان از کجا می‌آید؟ به نظرم به این شکل باشد که به دوستانتان بگویید که یادتان است آن جان در آن زمان چه اتفاقی افتاد و چه شد؟ داستان مختص به یک زمان خاص نیست. بازی‌های چند نفره پلتفرمی برای ارائه‌ی بی‌نهایت قصه هستند. لحظات و خاطراتی در بازی‌های چند نفره برایمان ساخته می‌شوند که تا ابد باقی می‌مانند. سونی هم این موضوع را به خوبی درک می‌کند و ما هم همچنین و به همین دلیل، از این همکاری بسیار خوشحال هستیم.»

همکاری‌های سونی با استودیوهای خارجی فقط هم به استودیوی فایرواک محدود نمی‌شود و این طور که به نظر می‌رسد، قرار است با قدرتی بسیار بیشتر ادامه داشته باشند. به‌تازگی سونی خبر داد که با «جید ریموند»، تهیه‌کننده‌ی سابق سری بازی‌های اساسینز کرید و اسپلینتر سل برای ساخت یک بازی جدید در استودیوی تازه تأسیس او قراردادی بسته‌اند. بازی جید ریموند در مراحل اولیه و پیش‌تولید قرار دارد، اما اگر استودیوی فایرواک دو سه سال است روی ساخت بازی خود کار می‌کند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا به‌زودی چیزی از آن ببینیم؛ حداقل در حد و اندازه‌ی یک تیزر کوتاه. با توجه به اینکه با یک بازی آنلاین تراز اول یا به عبارتی AAA طرف هستیم، احتمالا باید از نظر وسعت منتظر یک بازی در حد و اندازه‌ی دستینی یا چیزی شبیه به آن باشیم.

منبع: IGN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 417 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.