آیبز نسخه‌ی آزمایشی Baldur’s Gate 3 در یک هفته یک میلیون نسخه فروخت - آی بز

سومین شماره از مجموعه بازی‌های Baldur’s Gate نه‌تنها وجود دارد، بلکه نسخه‌ی آزمایشی آن همین حالا برای خرید روی استیم موجود است. با این حال، اینکه Baldur’s Gate 3 پس از دو دهه ساخته و عرضه شده یک طرف ماجراست، نکته‌ی مهم‌تر این است که همین نسخه‌ی آزمایشی روی استیم در یک هفته توانسته بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته باشد.
بازی Baldur’s Gate III یک هفته‌ی است که در قالب نسخه‌ی Early Access روی استیم عرضه شده؛ تنها بخش کوتاهی از بازی قابل دسترس است، بیشتر از تراز ۴ نمی‌توان در آن پیشرفت کرد، منوها کار نمی‌کنند و بازی هم سرتاپا باگ است. با این حال، طرفداران زیادی به سمت آن هجوم برده‌اند تا ضمن پشتیبانی از بازی، به استودیوی سازنده‌ی آن در بهبود و ساخت Baldur’s Gate 3 کمک کنند.

برخلاف اکثر بازی‌هایی که به صورت Early Access یا آزمایشی به فروش می‌رسند، قیمت این نسخه‌ی Baldur’s Gate III تفاوتی با نسخه‌ی نهایی ندارد. نسخه‌ی آزمایشی بازی همان قیمت ۶۰ دلار معمول روی استیم به فروش می‌رود و این حجم از فروش، با در نظر گرفتن این قیمت بوده است.
آمار فروش یک میلیون نسخه‌ای Baldur’s Gate III در استیم، توسط وب‌سایت آماری Steamspy درآمده است. البته که ما کف میزان فروش را گرفته‌ایم و در این وب‌سایت آمده که بازی بین ۱ میلیون تا ۲ میلیون نسخه در استیم به فروش داشته است.
بد نیست کمی هم درباره‌ی بازی بگوییم. مشخصا بسیاری از این طرفداران، به خاطر سابقه‌ی استودیوی سازنده یعنی «لاریان» سراغ Baldur’s Gate 3 آمده‌اند. با این حال، از نظر روند Baldur’s Gate III با Divinity: Original Sin بسیار تفاوت دارد. برخلاف Original Sin خبری از تعدادی پوینت نیست که در هر نوبت مصرف کنید و اینجا در هر نوبت، فقط یک حرکت انجام می‌دهید. البته بعضی طلسم‌ها نیاز به حرکت ندارند یا برخی اوقات به خاطر توانایی‌های‌تان حرکت اضافه می‌گیرید.
چگونگی محاسبه‌ی قدرت توانایی‌ها کاملا فرق کرده، در اجرای برخی طلسم‌ها تاس را دشمن می‌اندازد تا نسبت به قدرت شما سنجیده شود، اگر تمام جانتان را از دست دهید کشته نمی‌شوید و به زمین می‌افتید و بسیاری از تفاوت‌های دیگری که همگی به خاطر اساس بازی هستند. بازی کاملا طبق نسخه‌ی پنجم قوانین D&D طراحی شده که توضیحش در این پاراگراف نه کار ماست و نه کار متخصصان.

با این حال، توصیف Baldur’s Gate III و روند عالی نقش‌آفرینی‌اش، حتی در وضعیت نصف و نیمه و آزمایشی آن، موضوعی ممکن است.
بازی قرار است به زودی اولین آپدیت بزرگ خود را داشته باشد و می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا به تدریج و با انتشار مرتب آپدیت‌ها، به تجربه‌ی کامل‌تری که از آن انتظار داریم تبدیل شود. با این حال، مشخص نیست که چه زمانی می‌توانیم شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی و کامل بازی باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 408 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها