آیبز نخستین شاسی‌بلند الکتریکی تویوتا سال آینده عرضه می‌شود - آی بز

با معرفی شاسی‌بلند الکتریکی تویوتا bZ4X این شرکت از آغاز عرضه‌ی خودروهای الکتریکی خود از نیمه‌های سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

در ماه‌های گذشته بود که تویوتا اعلام کرد سه خودروی الکتریکی را تا پایان سال ۲۰۲۱ در آمریکا آغاز می‌کند. از این سه خودرو، دو خودرو تمام‌الکتریکی هستند و یکی پلاگین هیبریدی است. اکنون این خودروساز اعلام کرده که می‌خواهد تا کربن‌خنثی شود دید وسیع‌تری از خودروی الکتریکی ارائه می‌دهد.

به‌طور خاص تویوتا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ حدود ۷۰ خودروی الکتریکی مختلف را در طرح جهان بفروشد که شامل ۱۵ مدل کاملا الکتریکی می‌شود.

تقریبا نیمی از این محصولات تحت برند جدید «بیاند زیرو» (Beyound Zero) به معنای «آن سوی صفر» این شرکت جای می‌گیرند، از جمله شاسی بلند جدید تویوتا bZ4X که آغازگر مسیر تازه‌ای برای تویوتا است. اگرچه در حال حاضر این فقط یک طرح مفهومی است اما تویوتا قصد دارد پس از تولید آن در ژاپن و چین به سرعت آن را به یک خودروی سواری برای جاده تبدیل کند. این شرکت می‌گوید امیدوار است که فروش bZ4X را از اواسط ۲۰۲۲ آغاز کند و جزئیات مربوط به عرضه در آمریکا در آینده اعلام می‌شود.

خودروی شاسی‌بلند الکتریکی تویوتا bZ4X

تویوتا اطلاعات بیشتری درباره‌ی bZ4X منتشر نکرده است اما این خودرو را یک خودرو با بازدهی بسیار بالا و برد رقابتی می‌داند. طبق گفته‌ها این محصول توسط سوبارو ساخته خواهد شد و از سیستم چهارچرخ متحرک بهره می‌برد و پیشرانه‌ی جدید باتری الکتریکی e-TNGA در قلب آن جای خواهد داشت.

می‌دانیم که این خودرو از یک سامانه‌ی شارژ خورشیدی داخلی هم برخوردار خواهد بود. تنظیمات باتری بزرگتر که پیشینه‌ی طولانی تویوتا در ساخت خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی را همراه دارد، باعث می‌شود که برد خودرو حتی در هوای سرد هم حفظ شود.

در کابین داخلی تویوتا bZ4X فرمان اسپرت، نمایشگر مرکزی سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی، خوشه ابزار دیجیتال راننده و کلیدهای تنظیم دنده‌ی اتوماتیک به چشم می‌خورد.

شاسی این خودرو هم دارای فاصله‌ی زیاد دو محور و یک برآمدگی کوتاه است که باعث می‌شود بخش عقب کابین خودرو فضایی وسیع داشته باشد. جدای از شاسی‌بلند الکتریکی bZ4X و دیگر خودروهای تویوتا که تحت برند بیاند زیرو تولید می‌شوند، این شرکت همچنین قصد دارد وانت‌های برقی تولید کند. این کاری است که دیگر سازندگان وانت مانند فورد هم به سمت آن حرکت می‌کنند.

عکس‌ها: خودروی شاسی‌بلند الکتریکی تویوتا bZ4X

Credit: Toyota

منابع: Engadget, Top Gear

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.