آیبز بررسی و تست صدای تار ایران‌ساز مدل ۲ مهر و نکاتی درباره‌ی تعداد مهر سازها - آی بز

این هفته به سراغ یک ساز زهی و اصیل ایرانی دیگر یعنی تار رفته‌ایم. در ادامه پس از معرفی و تست صدای تار ایران‌ساز مدل ۲ مهر، درباره‌ی کیفیت ساخت سازها و معنای ۲ مهر و تک مهر بیشتر توضیح می‌دهیم.

خرید محصول از دیجی‌کالا

تار یکی از سازهای زهی اصیل ایرانی است که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای تاجیکستان، آذربایجان و ارمنستان هم نواخته می‌شود. تار در ابتدا پنج سیم داشت و بعدها یک سیم دیگر به آن اضافه شد و تا کنون به همین شکل باقی مانده است. سیم‌های تار به صورت جفتی در کنار هم قرار می‌گیرند و جنس آن‌ها از فولاد و برنج است.

کاسه‌ی تار از دو بخش تشکیل شده است که بخش بزرگ‌تر را کاسه‌ی بزرگ یا دل و بخش دیگر کاسه‌ی کوچک، نقاره یا دلبر می‌نامند. کاسه‌ی این تار از جنس چوب توت ساخته شده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. دسته‌ی تار باید از چوب گردو ساخته شود که این موضوع در ساز ایران‌ساز هم رعایت شده است. همچنین برای این ساز از پوست طبیعی استفاده شده که لازمه‌ی یک صدای تمیز و شفاف در این نوع ساز است.

برای بیشتر آشنا شدن با ساز تار و شنیدن صدای گوش‌نواز تار ایران‌ساز مدل ۲ مهر، شما را به تماشای ویدیوی بالا دعوت می‌کنیم.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت پروژه‌ای برای کشف، حمایت و پرورش استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است؛ افرادی که توانایی ساختن ویدیوهای حرفه‌ای «آنباکس»، «نقد و بررسی» و «مقایسه‌» را برای کالاهای موجود در دیجی‌کالا دارند.

افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند. دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید مهارت، امکانات، انگیزه و زمان ساختن انبوه ویدیوهای حرفه‌ای را برای انواع کالاهای موجود در دیجی‌کالا دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت بیشتر بدانید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 517 views بار دسته بندی : محتوای کاربران تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.